Är det någon här på forumet som har provat detta?
Det blir lite väl dyrt att kasta ut alla mina 433 mhz prylar och funderar på att lösa detta via något LUA script.
Hämta in värden från Telldus Duo stick
Här kommer en virituell enhet som du kan modifiera efter behov.
Tack Jompa68 för denna.
Tack Jompa68 för denna.
- Attachments
-
- Temperatur.rar
- (760 Bytes) Downloaded 401 times
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Jag har en server står och tuffar med Beyond Measure och en tellstick duo som samlar in värden till MySQL, viss data skapar variabler till scener, viss data bara till grafer för att presentera på webben.
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Jag har äntligen lärt mig lite mer om att hämta in värden från min Switch King burk (skall snart lägga ner den när jag har bytt ut mina Nexa prylar).
Nu kan jag få en värde om enheternas tillstånd (on/off) och vill att HC2 synkar med den info. T.ex om en lampa släcks via SK skall HC'n ta denna info och ställa motsvarade enhet (virtuell device) i samma läge. Tvärtom är det inga problem men får inte till syntaxen riktigt än och om någon bara orkar peka på vad jag missar vore jag få en extra glad påsk.
Förmodligen är det hur jag hanterar värdet HC tar in (den är korrekt däremot. 1=off, 2=On i IF och ELSE strängen
här är koden:
Nu kan jag få en värde om enheternas tillstånd (on/off) och vill att HC2 synkar med den info. T.ex om en lampa släcks via SK skall HC'n ta denna info och ställa motsvarade enhet (virtuell device) i samma läge. Tvärtom är det inga problem men får inte till syntaxen riktigt än och om någon bara orkar peka på vad jag missar vore jag få en extra glad påsk.
Förmodligen är det hur jag hanterar värdet HC tar in (den är korrekt däremot. 1=off, 2=On i IF och ELSE strängen
här är koden:
Code: Select all
-- Log in at Switch King Server
SK= Net.FHttp("192.168.1.151", 8800)
SK:setBasicAuthentication("username","password")
-- Test code
-- Get info from Device
response, status, errorcode = SK:GET("/devices/9")
startTag = "<CurrentStateID>"
stopTag = "</CurrentStateID>"
startValue = string.find(response,startTag)
stopValue = string.find(response,stopTag)
Value= string.sub(response,startValue+string.len(startTag),stopValue-1)
-- Device 28 är motsvarade enhet i HC
if (Value == '1')
then
fibaro:call(28, 'turnOff');
end
if ("..Value.." == '2')
then
fibaro:call(28, 'turnOn');
end