HC 2 - slutar svara på anrop http/api efter 30 -60 timmar
Posted: 13 Jun 2019, 17:07
Hej forumet, jag har stött på problem på min HC2 som slutar svara på web/api anrop efter 30-60h
Verkar som om scenerna fungerar som de skall. Har haft kontakt med supporten i Polen men inte nöjd med deras förslag.
Utdrag ur konversationen längre ner...
Någon annan som har problem med att http försvinner?
Finns det något bra rebootscript (snällt) som kan plocka ner och upp min HC2 (4.540) eller andra förslag på hur jag skall hantera detta.
idag så sliter jag ur sladden....
https://stats.uptimerobot.com/vjp0Xs399 - Status på min HC2 - har den för att hålla koll på den under en längre period
Utdrag ur supportsamtalet
Hello,
this is very untypical that the SSH goes down at the same time as controller.
Normally, the fact that HC2 is down and show “503” error message or “starting services” indicates a problem in the database (customer configuration), but it never disable the SSH connection unless some hardware malfunction is involved.
I also see there is no Internet LED before the routing.
It is likely the problem is related with the network settings. At some point, the HC2 is fully disconnected from the network.
Is there any chance that you could connect the HC2 in another location / network?
All the devices would go into “dead mode”, but I am wondering if the SSH would go down in another network too.
Please let me know if it`s possible to check..
Verkar som om scenerna fungerar som de skall. Har haft kontakt med supporten i Polen men inte nöjd med deras förslag.
Utdrag ur konversationen längre ner...
Någon annan som har problem med att http försvinner?
Finns det något bra rebootscript (snällt) som kan plocka ner och upp min HC2 (4.540) eller andra förslag på hur jag skall hantera detta.
idag så sliter jag ur sladden....
https://stats.uptimerobot.com/vjp0Xs399 - Status på min HC2 - har den för att hålla koll på den under en längre period
Utdrag ur supportsamtalet
Hello,
this is very untypical that the SSH goes down at the same time as controller.
Normally, the fact that HC2 is down and show “503” error message or “starting services” indicates a problem in the database (customer configuration), but it never disable the SSH connection unless some hardware malfunction is involved.
I also see there is no Internet LED before the routing.
It is likely the problem is related with the network settings. At some point, the HC2 is fully disconnected from the network.
Is there any chance that you could connect the HC2 in another location / network?
All the devices would go into “dead mode”, but I am wondering if the SSH would go down in another network too.
Please let me know if it`s possible to check..