Tända lampor med motion sensor - problem max instances
Posted: 29 Jan 2017, 22:13
Hej!
Hoppas jag lade denna fråga i rätt del av forumt (helt ny här)
Jag har flera rum där jag har satt in rörelsesensorer som jag vill tänder lamporna.
Detta fungerar fint i 90% av fallen men om man rör sig i rummet en liten stund så kommer man upp i max running instances och då funkar inte scenen längre. Om jag då går ut och in i rummet igen så börjar det funka igen. Finns det något sätt att göra med blockscener så att lampan helt enkelt tänds när jag går in i rummet och befinner mig där, sedan släcks efter att sensorn varit "safe" i två minuter?
Jag har tre scener:
Scen 1 tänder lampan 100% dagtid
Scen 2 tänder lampan 50% nattetid
Scen 3 släcker lampan efter 2 min "safe" på sensorn.
Hur undviker jag att för många scener körs samtidigt?
Borde jag göra detta på något annat sätt istället?
Tacksam för hjälp (och som ni förstår hanterar jag inte LUA)
// Marcus
Hoppas jag lade denna fråga i rätt del av forumt (helt ny här)
Jag har flera rum där jag har satt in rörelsesensorer som jag vill tänder lamporna.
Detta fungerar fint i 90% av fallen men om man rör sig i rummet en liten stund så kommer man upp i max running instances och då funkar inte scenen längre. Om jag då går ut och in i rummet igen så börjar det funka igen. Finns det något sätt att göra med blockscener så att lampan helt enkelt tänds när jag går in i rummet och befinner mig där, sedan släcks efter att sensorn varit "safe" i två minuter?
Jag har tre scener:
Scen 1 tänder lampan 100% dagtid
Scen 2 tänder lampan 50% nattetid
Scen 3 släcker lampan efter 2 min "safe" på sensorn.
Hur undviker jag att för många scener körs samtidigt?
Borde jag göra detta på något annat sätt istället?
Tacksam för hjälp (och som ni förstår hanterar jag inte LUA)
// Marcus