Enhet som inte går att ta bort

Post Reply
alexndr
Medlem
8

Ikväll försökte jag ta bort en enhet från mitt HC2- system och jag misstänker att den fick slut på batterimitt i operationen. Resultatet är att den är halv- borta. Den finns fortfarande kvar i panelen som död.

När jag klickar på att ta bort den så försvinner den. Laddar jag om sidan kommer den tillbaka. Har försökt att ta bort den via REST API:t och får 202 på anropet men inget försvinner i bakgrunden.

Öppnar jag enheten för konfigurering saknas det en massa parametrar så något är väldigt fel.
PastedGraphic-2.png
PastedGraphic-3.png
Tips?
SirMaggot
Medlem
11

Har du provat att starta om burken?
alexndr
Medlem
8

SirMaggot wrote:Har du provat att starta om burken?
Japp. Flera gånger.
nohed
Medlem
11

detta har jag oxå haft på några enheter. Det verkar som att enheten fortfarande är hopkopplad med HC2 men jag kopplade ur enheten med att ta bort batterierna sen en stund senare kunde jag ta bort den
alexndr
Medlem
8

nohed wrote:detta har jag oxå haft på några enheter. Det verkar som att enheten fortfarande är hopkopplad med HC2 men jag kopplade ur enheten med att ta bort batterierna sen en stund senare kunde jag ta bort den
Jag har gjort add/remove och enheten har kommit tillbaka och fungerar. Det verkar dock inte som om HC2 förstår att de gamla spök- enheterna och de nya hör ihop.

Jag har kontaktat FIbaro supporten gällande problemet och jag fick snabbt svar från dem. Jag behöver förse dem med SSH koppling till min burk så att de kan plocka bort enheterna bakvägen. Verkar inte som om de är särskilt sugna på att dela med sig av SSH accessen så att man kan logga in och fixa det själv. Apple - fasoner. Hmmm ..
Post Reply