Hur många använder GEA?
Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer
Men GEA är väl bara ett mellanlager? Tillför den driftstabilitet jämfört med egensnickrade LUA- scener borde det tyda på att ens egna LUA scener inte är bra skrivna?Bamsefar wrote:Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Jag har sett alltför många exempel på scener där kodaren uppenbarligen inte riktigt vet vad den gör. T.ex. långvariga loopar utan sleep( ) etc.
Sant! Men det man helt klart vinner med GEA är översikten. Alla villkor, tider, triggers etcalexndr wrote:Men GEA är väl bara ett mellanlager? Tillför den driftstabilitet jämfört med egensnickrade LUA- scener borde det tyda på att ens egna LUA scener inte är bra skrivna?Bamsefar wrote:Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Jag har sett alltför många exempel på scener där kodaren uppenbarligen inte riktigt vet vad den gör. T.ex. långvariga loopar utan sleep( ) etc.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, av det jag sett så verkar det förenkla väldigt mycket. Lite som block- scener fast med LUA:s möjligheter ..KristianO wrote:Sant! Men det man helt klart vinner med GEA är översikten. Alla villkor, tider, triggers etcalexndr wrote:Men GEA är väl bara ett mellanlager? Tillför den driftstabilitet jämfört med egensnickrade LUA- scener borde det tyda på att ens egna LUA scener inte är bra skrivna?Bamsefar wrote:Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Jag har sett alltför många exempel på scener där kodaren uppenbarligen inte riktigt vet vad den gör. T.ex. långvariga loopar utan sleep( ) etc.
Sent from my iPhone using Tapatalk
alexndr wrote:Men GEA är väl bara ett mellanlager? Tillför den driftstabilitet jämfört med egensnickrade LUA- scener borde det tyda på att ens egna LUA scener inte är bra skrivna?Bamsefar wrote:Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Jag har sett alltför många exempel på scener där kodaren uppenbarligen inte riktigt vet vad den gör. T.ex. långvariga loopar utan sleep( ) etc.
*thumbsup*
Regards Jonny Larsson
From my iPhone6+ med Tapatalk
Det finns säkert de som har svårt med LUA, det har flertalet inlägg på detta forum visat. I mitt fall är det inte LUA som spökade. Det t.ex. GEA verkar tillföra är en form av sekventiell motor som sänker hastigheten, vilket råkar passa Fibaro HC2 bättre helt enkelt. Never mind att GEA såklart är en risk i sig med sin kodstruktur.alexndr wrote:Men GEA är väl bara ett mellanlager? Tillför den driftstabilitet jämfört med egensnickrade LUA- scener borde det tyda på att ens egna LUA scener inte är bra skrivna?Bamsefar wrote:Ja en sak verkar rätt säker: Om man vill ha driftstabilitet och i viss mån enkelhet så är GEA ett måste - det tar så att säga bort en hel del utmaningar helt enkelt.
Jag har sett alltför många exempel på scener där kodaren uppenbarligen inte riktigt vet vad den gör. T.ex. långvariga loopar utan sleep( ) etc.
Det finns inte något system på marknaden som ger perfekt resultat alltid - man får göra kompromisser, och avgöra från person och fall vad som är mest attraktivt och behov av.
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer