He fastnat i en säkert helt banal grej. Försöker lägga ett IF villkor mot en sträng som har ett mellanslag och får inte det att funka.
IF (devicename == "Hall lampa") then
Får ingen "träff" trots att en rad ovanför med Fibaro:debug(devicename) ger just "Hall lampa".
Blir så trött.
Sent from my iPhone using Tapatalk
LUA och strängar med blanksteg
Jompa68: Funkade tyvärr inte.
Läser in texten på flera rum i detta fallet, skulle kunna validera mot idt och det funkar... Men känns mer stabilt att köra mot
Enhetens text. Ifall jag tex blir tvungen att omkonfigurera och får ett nytt id. Text Utan blanksteg funkar.
Läser in texten på flera rum i detta fallet, skulle kunna validera mot idt och det funkar... Men känns mer stabilt att köra mot
Enhetens text. Ifall jag tex blir tvungen att omkonfigurera och får ett nytt id. Text Utan blanksteg funkar.
Pröva denna
Jag har haft problem när jag skrev MySQL frågor tidigare med fnuttar och mellanslag, då funkade det med enkel fnutt
Code: Select all
if (devicename == 'Hall lampa') then
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Blir tokig på detta. Har 3 sektioner jag vill vallidera "Ground Floor", "First Floor" och "Outdoor".
Har provat allt känns det som men bara "Outdoor" funkar pga avsaknat blanksteg.
testat att köra enkel, dubbelfnutt, deklarera som varibal eller direkt, tostring och utan... inget funkar
exempel på delar av kod
Har provat allt känns det som men bara "Outdoor" funkar pga avsaknat blanksteg.
testat att köra enkel, dubbelfnutt, deklarera som varibal eller direkt, tostring och utan... inget funkar
exempel på delar av kod
Code: Select all
local groundfloor = tostring('Ground Floor')
fibaro:debug(groundfloor)
for loop1 = 1, #sectionsTable do
section = sectionsTable[loop1].name
fibaro:debug(section)
if (section == groundfloor) then
for loop2 = 1, #roomsTable do