Hej
Någon som testat nya betan?
Längst ner i beskrivningen står följande
Plugins category Other
- Philips Hue
- Wake on LAN
- Planika Fireplace
Betyder detta att de har HUE pluginet i kategorin Other eller har de gjort något nytt med det?
Jag är nämligen mycket intresserad i att får HUE att fungera som lampor och att man kan få in dem i scener enligt nedan länk
http://forum.fibaro.com/index.php?/topi ... al-device/
Men får det inte att fungera kanske någon här har tid och lust att hjälpa mig
Jag vore ytterst tacksam
Någon som testat 4.080
gick fint att uppdatera men nu verkar det som att jag inte kan logga in på HC2'an via datorn (webbrawsern)... använder chrome och det har alltid fungerat tidigare...
de fyra bollarna bara snurrar men inget händer...
funkar fint via apparna på android och paddan...
någon som kan tänkas ha någon lösning?
de fyra bollarna bara snurrar men inget händer...
funkar fint via apparna på android och paddan...
någon som kan tänkas ha någon lösning?
Jag har sen de två senaste betorna samt denna stable massa problem.
Verkar som om den typ dör. Fast många delar fungerar.
Ny det senaste som hänt ett par ggr.
Det går inte att styra i appen. Men i web gui så fungerar det.
Samt så ser man att den inte reggat någon rörelse på någon deckare, eller magnet.
Så trots fullt hus så var det 4h sen någon deckare reagerade.
Fick nu starta om igen, o nu reggar de allt o appen fungerar igen.
Dock kan en lampa som är tänd i web gui stå som släckt i appen, när jag sedan tänder den så tänds den i appen, men lyser som sagt redan i verkligheten. Inte pålitligt.
Ångrar att jag gick ifrån senaste stable.
Verkar som om den typ dör. Fast många delar fungerar.
Ny det senaste som hänt ett par ggr.
Det går inte att styra i appen. Men i web gui så fungerar det.
Samt så ser man att den inte reggat någon rörelse på någon deckare, eller magnet.
Så trots fullt hus så var det 4h sen någon deckare reagerade.
Fick nu starta om igen, o nu reggar de allt o appen fungerar igen.
Dock kan en lampa som är tänd i web gui stå som släckt i appen, när jag sedan tänder den så tänds den i appen, men lyser som sagt redan i verkligheten. Inte pålitligt.
Ångrar att jag gick ifrån senaste stable.
-----------------------------------------------------------------
HC2
Aeon Labs, Fibaro, Danfoss enheter (30++st)
HC2
-
- Medlem
- 10
Jag har inga problem funkar kanon
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du provat att ominstallera appen Clabbe?
Har själv upplevt lite strul med apparna efter uppdateringar men löser sig oftast efter ominstallation an apparna...
E det någon som set vad detta innebär:
- New actions in Lua scenes:
- fibaro:call(ID, 'startLevelIncrease', x, y)
- fibaro:call(ID, 'startLevelDecrease', x, y)
- fibaro:call(ID, 'stopLevelChange')
These calls can be used to start increasing or decreasing Multilevel Switches (like Dimmer 2, RGBW or Roller Shutter 2 modules) value. 'x' and 'y' are optional parameters, used to set respectively time frame in which change should be applied and starting level. 'stopLevelChange' stops previously send action.
Dessa funktioner skall ha tillkommit i uppdateringarna och jag skulle vilja veta hur man skulle kunna använda dessa tillägg?
Jag tänker mig att det innebär att man kan skapa scener där man till exempel kan dimra en lampa med att hålla in en brytare som inte e kopplad direkt till pucken som styr lampan utan går via S2 ingången på en annan puck... vad tror ni, e det så det e tänkt?
Har själv upplevt lite strul med apparna efter uppdateringar men löser sig oftast efter ominstallation an apparna...
E det någon som set vad detta innebär:
- New actions in Lua scenes:
- fibaro:call(ID, 'startLevelIncrease', x, y)
- fibaro:call(ID, 'startLevelDecrease', x, y)
- fibaro:call(ID, 'stopLevelChange')
These calls can be used to start increasing or decreasing Multilevel Switches (like Dimmer 2, RGBW or Roller Shutter 2 modules) value. 'x' and 'y' are optional parameters, used to set respectively time frame in which change should be applied and starting level. 'stopLevelChange' stops previously send action.
Dessa funktioner skall ha tillkommit i uppdateringarna och jag skulle vilja veta hur man skulle kunna använda dessa tillägg?
Jag tänker mig att det innebär att man kan skapa scener där man till exempel kan dimra en lampa med att hålla in en brytare som inte e kopplad direkt till pucken som styr lampan utan går via S2 ingången på en annan puck... vad tror ni, e det så det e tänkt?
Nu når jag inte fibaron via appen när jag är utanför huset. Inte heller når home.fibaro.com min fibaro.
Men när jag är inne på wifit så fungerar det.
Och nej, det är inte brandväggen.
Men när jag är inne på wifit så fungerar det.
Och nej, det är inte brandväggen.
HC2
HC2
Inte en susning varför det händer.
Jag kör GEA om det skulle kunna vara en orsak.
Dåligt insatt i hur GEA körs, anropas det en ny instans vid varje tänd/släckning samt rörelse i deckarna?
Isåfall skulle det kunna vara för mycket instanser? Fast jag får inte larm om det...
Hur går jag lättast tillbaks till 4.070.
För då fungerade allt i månader..
Fibaro supporten som var så bra för ett tag sen, svarar ju inte längre.
Tror de har ett för högt tryck..
Startade om min burk i går kväll så får se om jag kan öppna garaget när jag kommer hem idag (gick inte igår).
Jag kör GEA om det skulle kunna vara en orsak.
Dåligt insatt i hur GEA körs, anropas det en ny instans vid varje tänd/släckning samt rörelse i deckarna?
Isåfall skulle det kunna vara för mycket instanser? Fast jag får inte larm om det...
Hur går jag lättast tillbaks till 4.070.
För då fungerade allt i månader..
Fibaro supporten som var så bra för ett tag sen, svarar ju inte längre.
Tror de har ett för högt tryck..
Startade om min burk i går kväll så får se om jag kan öppna garaget när jag kommer hem idag (gick inte igår).
HC2
HC2