Efter att ha flyttat har jag nu börjat montera in z-wave i huset, det började dock inte så bra.
Första enheten som jag skulle installera var en qubino 1-flush relay. Jag kan trycka på den så att en lampa tänds, jag lyckas även att lägga till den i HC2:an men sedan kom problemet. I HC2 läggs den till som enhet från tillverkaren GOAP och inte qubino.
Den får förutom brytaren även flera underenheter
Det händer inget om jag trycker på knappen i HC2 och det går inte att konfigurera den (konfiguration failed), men det kanske beror på att den försöker konfigurera ett GOAP-relä.
Har någon varit med om detta tidigare eller har förlag på någon lösning?
tacksam för hjälp.
Lägga till Qubino 1-flush relä
- RH_Dreambox
- Z-Wave Kung
- 9
Enheten verkar inte inkluderats rätt i nätverket (Ej konfigurerad och modellbeteckning saknas).
Exkludera den igen och gör gärna en reset på enheten innan du inkluderar den igen.
Exkludera den igen och gör gärna en reset på enheten innan du inkluderar den igen.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Tack för hjälpen.
Jag hade för mig att det stod qubino sist jag lade till dem, men det var i och för sig ett tag sedan.
Jag försökte att exkludera och inkludera ett antal gången, utan resultat. Även med flera andra enheter. Det som till slut hjälpte var att återställa till en tidigare version i HC2:an. Då gick det fint!
Jag hade för mig att det stod qubino sist jag lade till dem, men det var i och för sig ett tag sedan.
Jag försökte att exkludera och inkludera ett antal gången, utan resultat. Även med flera andra enheter. Det som till slut hjälpte var att återställa till en tidigare version i HC2:an. Då gick det fint!
-
- Medlem
- 10
Är det inte för att den inte hann kommunicera klart till centralenheten? Tryck några gånger på knappen på dosan så att den börjar prata så borde det lösa sig. Annars exkludera och inkludera. Kanske ta sändaren lite närmare centralen,