Problem med CGI från FHC

Post Reply
JohanK
Ny medlem
9

Hej! Jag har kört fast fullständigt så jag behöver er hjälp.

Jag tänker aktivera/de-aktivera rörelsesensorn på en D-linkkamera och har kommit fram till att jag kan skicka följande kommando via en vanlig browser för att göra detta:

Code: Select all

http://192.168.1.138/motion.cgi?MotionDetectionEnable=0&ConfigReboot=No&user=adminkonto&pwd=adminpassword
Funkar klockrent. Men när jag flyttar över det till en virtuell enhet i Fibaro är det kört. Någonstans gör jag fel men jag kan inte komma på var:

Den virtuella enheten ser ut på följande sätt:
IP-nummer: 192.168.1.138
Port: 80

En knapp med följande sträng::

GET /motion.cgi?MotionDetectionEnable=0&ConfigReboot=No&user=adminkonto&pwd=adminpassword HTTP/1.10x0D0x0A0x0D0x0A
Sparar och klickar sedan på knappen men ingenting händer. Vad tusan har jag gjort för fel?
HC2 ver 4.160 med prylar från Aeon Labs, Fibaro, Philio, TKBHome, D-link, Sonos, Yamaha, LG, Yale och Verisure. Nu styrs även rullgardinerna från HC :).
JohanK
Ny medlem
9

OK, vet inte varför men när jag gjorde om det enl nedan så funkade det utmärkt. Lägger ut koden så kanske någon annan kan ha nytta av den.

Dlink = Net.FHttp("192.168.1.xxx",80); 
Dlink:setBasicAuthentication("användare", "lösen"); 

-- MotionDetectionEnable=0 för att stänga av rörelsesensorn
-- MotionDetectionEnable=1 för att aktivera rörelsesensorn
local response, status, errorCode = Dlink:GET("/motion.cgi?MotionDetectionEnable=1&ConfigReboot=No") 

-- Felspårning
if errorCode == 0 then 
   fibaro:debug("Inga fel") 
else 
   fibaro:debug("Felkod: " .. errorCode) 
end 

fibaro:debug("Status: " .. status)
fibaro:debug("Respons: " .. response)
HC2 ver 4.160 med prylar från Aeon Labs, Fibaro, Philio, TKBHome, D-link, Sonos, Yamaha, LG, Yale och Verisure. Nu styrs även rullgardinerna från HC :).
Post Reply