Hej,
Jag behöver (minst) en LED slinga, flerfärgad (vill styra färgval och intensitet, dvs dimma), på 117cm eller ca 120cm då med fästet eller något. Eftersom det är badrum så må trafo med mera tåla väta antar jag.
Vad skall jag titta på?
Kan man använda Fibaro's LED driver eller?
LED (flerfärgad) för badrum, ca 120 cm? Vad krävs?
en webbutik för zwave säljer även led strip, får inte länka enligt admin.Bamsefar wrote:Hej,
Jag behöver (minst) en LED slinga, flerfärgad (vill styra färgval och intensitet, dvs dimma), på 117cm eller ca 120cm då med fästet eller något. Eftersom det är badrum så må trafo med mera tåla väta antar jag.
Vad skall jag titta på?
Kan man använda Fibaro's LED driver eller?
Sen kör du en fibaro rgbw mellan trafo och led strip. Placera trafon minst 120 cm från duschen så är det oklassat område.
Vart ska slingan sitta?
Slingan är tänkt att sitta ovanför handfat, i bakkant på överskåpet i en slits närmast väggen. Men det är utrymme mellan vägg och överskåp så kabel till LED slingan kan dras upp till ovansidan av överskåpet, som då är mer än 120cm från duschen.... Och utom räckhåll för handfat eller annan rinnande vätska. Således är tanken att placera trafo+LED styrdon (dvs Fibaro's?) på "taket" till överskåpet - väl dolt för gemene man.
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer
det borde funka med att ha trafon där uppe. kanske du till och med kan montera allt i en plast låda så ingen kommer åt kopplingarna och qgbw pucken.