Haft mitt system nermonterat och nu är det dags för en omstart från grunden igen i ett nytt hus. Men kom inte så långt innan jag mötte första varningen vilken jag inte fattar alls... Fibaro skriver uttryckligen att man INTE skall uppgradera från 3.6 till 4.033 pga att det inte är säkert att det funkar... Men va fan?!?! Trodde version 4.xxx va stable nu, så hur fan skall man då göra för att uppgradera? Menar de att jag skall dra ner en annan version först eller skall jag bara vänta i all evighet? Någon som gått direkt från 3.6 till 4.033 som kan förklara varför jag inte skall göra detta?
"IMPORTANT NOTICE: We have noticed that in some cases after an upgrade from 3.600 to 4.033 the system may loose some of its functionalities or become unresponsive. To ensure smooth and trouble-free upgrade please hold on and stay with 3.600 software version until further notification is displayed here. You can always contact support@fibaro.com in case of any problems with upgrading your system.
Above information doesn't concern you if you're using the software version 4.0X"
Uppgradera från 3.6 till 4.033 ej rekommenderat av Fibaro?
Hej
Jag fick en ny box och gick direkt till 3.600 sen till 4.033 sen var det bara att lägga in alla enheter igen !
Det ända problemet jag har nu är att jag inte kan ändra ikoner på en del enheter , annars är jag nöjd med responsen i systemet.
Jag har en del block scener och även lite basic LUA scener.
Niklas
Jag fick en ny box och gick direkt till 3.600 sen till 4.033 sen var det bara att lägga in alla enheter igen !
Det ända problemet jag har nu är att jag inte kan ändra ikoner på en del enheter , annars är jag nöjd med responsen i systemet.
Jag har en del block scener och även lite basic LUA scener.
Niklas
Jag hade inget att förlora på att testa, tror jag, så jag körde igång uppgraderingen och so far är allt lugnt... Hade raderat allt manuellt innan för att börja om på nytt... Upplever att version 4.033 gör att hela systemet känns snabbare, kanske fler som gör? Har betydligt kortare laddtider när jag klickar runt i systemet...
Med tanke på den mängd av problem som så många råkat ut för vid uppgradering till 4.033 känns det oväntat seriöst av Fibaro att de nu faktiskt rekommenderar att inte uppgradera! Kan man hoppas på att de är på väg att lämna sitt omogna strutsbeteende?
Nex: 4.033 är allt utom stabil av den stora mängden kommentarer på Fibaros forum att döma. Däremot verkar den fungera skapligt under absolut optimala förhållanden, som t ex clean install med utvalda enheter. Det verkar också vara svårt eller omöjligt att gå tillbaka till stabil version efter uppgradering, vilket fått många att ångra att de tryckte på knappen.
Nex: 4.033 är allt utom stabil av den stora mängden kommentarer på Fibaros forum att döma. Däremot verkar den fungera skapligt under absolut optimala förhållanden, som t ex clean install med utvalda enheter. Det verkar också vara svårt eller omöjligt att gå tillbaka till stabil version efter uppgradering, vilket fått många att ångra att de tryckte på knappen.
HC 2 med 4.6.3 och en massa enheter och scener som just nu faktiskt fungerar.