Fan vad man lessnar på att reconfa dessa ir sensorer idag så var det dax igen
händer en gång i månaden typ skapar ju lite jobb när id ändras varje gång.
Finns det någon lösning på detta eller är det enu en sak i Fibaros värld som ska lösa sig i kommande ver 8
Varför blir det så här
Tråkigt, vad är det för sensor?
Hade några Aeon som egentligen satt lite för långt bort (och utomhus), nu är de inte batteridrivna längre och de fungerar numera ganska klanderfritt.
Men för en vanlig dödlig användare är det ju ommöjligt att få reda på varför olika enheter dör; avstånd, felaktig hårdvara, noder osv. Och det är som du säger kanska jobbigt att updatera scenerna hela tiden. Min lösning (innan de fick strömförsörjning) var att PIR värdena lagrades i olika variabler som därefter användes i scener, kanske inte optimalt men jag tröttnade på att ändra i scenerna (eg. frun tröttnade på att jag hade missat i någon scen).
Kanske finns något annat sätt?
Hade några Aeon som egentligen satt lite för långt bort (och utomhus), nu är de inte batteridrivna längre och de fungerar numera ganska klanderfritt.
Men för en vanlig dödlig användare är det ju ommöjligt att få reda på varför olika enheter dör; avstånd, felaktig hårdvara, noder osv. Och det är som du säger kanska jobbigt att updatera scenerna hela tiden. Min lösning (innan de fick strömförsörjning) var att PIR värdena lagrades i olika variabler som därefter användes i scener, kanske inte optimalt men jag tröttnade på att ändra i scenerna (eg. frun tröttnade på att jag hade missat i någon scen).
Kanske finns något annat sätt?