hur får jag denna adressen i en VD. vill få en knapp som jag sedan aktiverar i en scen
https://autoremotejoaomgcd.appspot.com/ ... ssage=larm
denna sträng skickas till tasker (autoremote) på min androidplatta.
olika slags appar startas när detta kommando sänds..
Tasker & autoremote
Detta borde funka...
HC2 = Net.FHttp("autoremotejoaomgcd.appspot.com")
response, status, errorCode = HC2:POST(/sendmessage?key=APA91bFXPmjOdgqW0PRNk0SB0cFccaXIgD-oMjHXy_lRn83IxFlWAWTttWzhYK6afcZI81s3A5zl7ztp-qBSTx7KyN8MgYbK2G-VY8t8rVdAbvlSOzcAE6uG5pwr5WOecFj8UTB0oQ3QppZ8oK_TObPmfgh5X7ULGn2mZ1mAwKmlNBRKuswG6o8&message=larm)
fibaro:log(response)
if errorCode == 0
then
fibaro:log(status)
else
fibaro:log("error")
end
Sent from my iPhone using Tapatalk
HC2 = Net.FHttp("autoremotejoaomgcd.appspot.com")
response, status, errorCode = HC2:POST(/sendmessage?key=APA91bFXPmjOdgqW0PRNk0SB0cFccaXIgD-oMjHXy_lRn83IxFlWAWTttWzhYK6afcZI81s3A5zl7ztp-qBSTx7KyN8MgYbK2G-VY8t8rVdAbvlSOzcAE6uG5pwr5WOecFj8UTB0oQ3QppZ8oK_TObPmfgh5X7ULGn2mZ1mAwKmlNBRKuswG6o8&message=larm)
fibaro:log(response)
if errorCode == 0
then
fibaro:log(status)
else
fibaro:log("error")
end
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu är det löst! hittade lite vägledning på fibaro forumet
så här ser den fungerande VD ut
Tack alla som lagt tid på att hjälpa mig!!
local uri = [[/sendmessage?key=APA91bFXPmjOdgqW0PRNk0SB0cFccaXIgD-oMjHXy_lRn83IxFlWAWTttWzhYK6afcZI81s3A5zl7ztp-qBSTx7KyN8MgYbK2G-VY8t8rVdAbvlSOzcAE6uG5pwr5WOecFj8UTB0oQ3QppZ8oK_TObPmfgh5X7ULGn2mZ1mAwKmlNBRKuswG6o8&message=larm]];
local HC2 = Net.FHttp("autoremotejoaomgcd.appspot.com")
local result, status, errorCode = HC2:GET(uri)
if tonumber(status) == 200 then
fibaro:debug("success!")
else
fibaro:debug("error... status:" .. status)
end
så här ser den fungerande VD ut
Tack alla som lagt tid på att hjälpa mig!!
local uri = [[/sendmessage?key=APA91bFXPmjOdgqW0PRNk0SB0cFccaXIgD-oMjHXy_lRn83IxFlWAWTttWzhYK6afcZI81s3A5zl7ztp-qBSTx7KyN8MgYbK2G-VY8t8rVdAbvlSOzcAE6uG5pwr5WOecFj8UTB0oQ3QppZ8oK_TObPmfgh5X7ULGn2mZ1mAwKmlNBRKuswG6o8&message=larm]];
local HC2 = Net.FHttp("autoremotejoaomgcd.appspot.com")
local result, status, errorCode = HC2:GET(uri)
if tonumber(status) == 200 then
fibaro:debug("success!")
else
fibaro:debug("error... status:" .. status)
end
Lysande !
Löste med hjälp av den kodsnutten dagens lilla fundering.
Kommer ha en en pesionerad Note 2'a monterad på väggen i köket för att visa temperatur, klockslag och lite annat. Men det kändes dumt att ha skärmen igång på heltid.
Så det blev att kasta upp en rörelsedeckare som via en scen trycker på knappen så fort den är breached. Då skickas ett kommando som via automanager/tasker/secure settings tänder upp skärmen i ett par minuter.
Och om nu imperihome skulle ha stängts av eller kraschat så startas det i samband med att skärmen tänds.
//andreas
Löste med hjälp av den kodsnutten dagens lilla fundering.
Kommer ha en en pesionerad Note 2'a monterad på väggen i köket för att visa temperatur, klockslag och lite annat. Men det kändes dumt att ha skärmen igång på heltid.
Så det blev att kasta upp en rörelsedeckare som via en scen trycker på knappen så fort den är breached. Då skickas ett kommando som via automanager/tasker/secure settings tänder upp skärmen i ett par minuter.
Och om nu imperihome skulle ha stängts av eller kraschat så startas det i samband med att skärmen tänds.
//andreas