Virtuella enheter i apparna, begränsade?

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
Robert
Medlem
11

Hej.

Vad har jag egentligen för nytta av dom virtuella enheterna i HC2 och i apparna för Androiden eller iPaden?

I webbgränssnittet så går att byta ikon beroende på vilken variabel som är satt, få fram värden hämtade från olika webbsidor, göra "fjärrkontroller" till tv och hifi-system m.m.

iPad: Går detta att få fram i iPaden appen? Isåfall hur? Hittar inte virtuella enheter :/

Android: Funkar detta i Androidappen? Virtuella enheter hittar jag här. Dock får dessa bara en knapp. Inte tillräckligt utvecklad än?

iPhone: Har ingen iPhone men finns funktionen här? Hur mycket mer utvecklad är iPhoneappen vs Androidappen?

Det måste ju finns en anledning till all dessa funktioner som ni vill ha och skapar. För inte sitter ni vid datorn när ni vill se dessa ändringar eller styra olika saker :)

Mvh // Robert
Bisse90
Medlem
10

Robert wrote:Hej.

Vad har jag egentligen för nytta av dom virtuella enheterna i HC2 och i apparna för Androiden eller iPaden?

I webbgränssnittet så går att byta ikon beroende på vilken variabel som är satt, få fram värden hämtade från olika webbsidor, göra "fjärrkontroller" till tv och hifi-system m.m.

iPad: Går detta att få fram i iPaden appen? Isåfall hur? Hittar inte virtuella enheter :/

Android: Funkar detta i Androidappen? Virtuella enheter hittar jag här. Dock får dessa bara en knapp. Inte tillräckligt utvecklad än?

iPhone: Har ingen iPhone men finns funktionen här? Hur mycket mer utvecklad är iPhoneappen vs Androidappen?

hej i android enheten finns dom, tryck bara på enheten (inte knappen) så kommer rutan upp med Labels och alla knappar =)

beträffande iPad o iPhone vet jag inte

Det måste ju finns en anledning till all dessa funktioner som ni vill ha och skapar. För inte sitter ni vid datorn när ni vill se dessa ändringar eller styra olika saker :)

Mvh // Robert
Lundan
Medlem
11

Robert wrote:Hej.

Mvh // Robert
Hej,

Det går utmärkt att använda virtuella enheter i samtliga av dessa enheter.
Det är korrekt att virtuella enheter endast dyker upp med en knapp (det är den knapp som är markerad som "main") i de mobila enheterna, men det går att klicka på ikonen och få upp labels och fler knappar.

I iPaden går man in under "Rum" och klickar sedan på ikonen för det rum där du har din virtuella enhet.
I iPhonen finns det en egen "kategori/ikon" för just virtuella enheter och där fungerar det i stort på samma sätt som på iPaden. Det skall även gå att se dem under rätt "rum" i iPhone-appen. Här ser du också den label du har valt som "main" direkt på enheten. Som du ser nedan går det även att få upp en slider.

Image

Jag har själv ingen android-telefon i dagsläget, men vet att det skall fungera på samma sätt där.
Robert
Medlem
11

Tack för svaret. Ska testa detta när min HC2 kommer tillbaka från lagning.
Post Reply