Hej.
Sitter och provar mig lite fram och tillbaka hur kopplingen ska göras. Jag har kopplat liknande system tidigare (Nexa) och det har fungerat utan problem. Dock får jag inte pucken att lira som jag vill.
Den går att synka med HC2 men när jag tänder lampan så släcks den direkt samt att det klickar till i pucken. Det blir även samma sak när jag trycker på någon av lampknappar. Bifogar en bild på hur min koppling ser ut.
Inkoppling av FGS221 2x1,5kW - LÖST
Hej,
Vad jag kan se så har du kopplat allt rätt.
Det verkar finnas några parametrar som möjliggör en "auto-off" funktion, kika närmare på dessa för att säkerställa att de är avstängda (parameter 3, 4 & 5). Samtliga skall ha värde 0 för att stänga av funktionen.
Kontrollera även att parameter 14 är rätt inställd (värde 0 för återfjädrande brytare och värde 1 för vanlig "toggle").
http://www.fibaro.com/manuals/en/FGS221 ... .1-2.3.pdf
Lycka till!
Vad jag kan se så har du kopplat allt rätt.
Det verkar finnas några parametrar som möjliggör en "auto-off" funktion, kika närmare på dessa för att säkerställa att de är avstängda (parameter 3, 4 & 5). Samtliga skall ha värde 0 för att stänga av funktionen.
Kontrollera även att parameter 14 är rätt inställd (värde 0 för återfjädrande brytare och värde 1 för vanlig "toggle").
http://www.fibaro.com/manuals/en/FGS221 ... .1-2.3.pdf
Lycka till!
Tack för svaret men tyvärr hjälpte det mig inte då alla inställningar var som standard det du skrev.
Jag testade med en helt ny puck. Det ska väl gå att tända lampan med knapparna som vanligt även fast jag inte lagt in den i HC? För nu blinkar den även när jag inte ens kopplat den till HC.
Prövade även med en 211 3kW får samma utgång där också.
Något fel gör jag men frågan är vad :S
Jag testade med en helt ny puck. Det ska väl gå att tända lampan med knapparna som vanligt även fast jag inte lagt in den i HC? För nu blinkar den även när jag inte ens kopplat den till HC.
Prövade även med en 211 3kW får samma utgång där också.
Något fel gör jag men frågan är vad :S
När jag trycker på lampknappen så tänds lampan men släcks med en gång. Samma sak om jag prövar ifrån appen.
Har prövat med olika lampor, olika rum och med olika puckar. Samma fel. Känns som min koppling är fel från puck till lampa.
Pucken får ström och den går att lägga in i HC utan problem. Alla inställningar i HC är rätt inställda enligt tidigare svar som även är default när jag lägger in pucken. Har även testat ändra dessa utan att det blivit till det bättre.
221 2x1,5kw och 211 1x3kw ger mig samma fel.
Ska fråga en kompis idag som är elektriker om han har något bra svar på mitt problem
Återkommer med svar om han löser det åt mig.
Har prövat med olika lampor, olika rum och med olika puckar. Samma fel. Känns som min koppling är fel från puck till lampa.
Pucken får ström och den går att lägga in i HC utan problem. Alla inställningar i HC är rätt inställda enligt tidigare svar som även är default när jag lägger in pucken. Har även testat ändra dessa utan att det blivit till det bättre.
221 2x1,5kw och 211 1x3kw ger mig samma fel.
Ska fråga en kompis idag som är elektriker om han har något bra svar på mitt problem
Återkommer med svar om han löser det åt mig.
Ah, skönt att det löste sig!
Nu ser även jag att det är felkopplat på bilden, jag tyckte att tråden som går in på "N" hängde löst först, men så var ju inte fallet. Skall man vara helt korrekt så skall som bonden skrev kablarna som går ut från O1 & O2 vara en annan färg än blå.
Nu ser även jag att det är felkopplat på bilden, jag tyckte att tråden som går in på "N" hängde löst först, men så var ju inte fallet. Skall man vara helt korrekt så skall som bonden skrev kablarna som går ut från O1 & O2 vara en annan färg än blå.