Timed out waiting for the node to reply

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
miljume
Ny medlem
12

Hej,

Jag har ett par Duewi "puckar" som sitter bakom uttag, väldigt ofta får jag "Timed out waiting for the node to reply" trots att de ändå ibland aktiveras/avaktiveras

Dessa puckar sitter inte långt ifrån min Vera2 och jag kör senaste firmware

Någon idé om vad det kan bero på

Visst ska z-wave "prata" via mina närstående enheter så att det ska täcka ev. radioskuggor?

Jag har ca 15 enheter, både brytare och dimmers, i huset och de allra flesta funkar OK med undantag för ovanstående

Mvh
Mikael
forumadmin
Site Admin
12

Hej,
Har du provat att exkludera och inkludera enheterna igen?
Jag har själv varit med om något liknande, och jag tror att en av enheterna hade "hängt" sig på något vis.
Det fungerade dock bra igen efter exkludering/inkludering.

Har du provat att köra "Heal network"?
miljume
Ny medlem
12

Hej,

Ja, jag har provat bägge utan framgång

Det kan till och från fungera bra men sen så strular det igen, har efter mycket testande konstaterat att det gäller fler enheter

Generellt så verkar enheterna "slöa" på att svara och rapportera sin status

Händer också att jag får "Waiting to send again with ack", flera enheter ger "Waiting for node to reply after 0 retries" direkt man aktiverar/avaktiverar dem

I gränssnittet på UI5 måste man också vänta länge innan man kan avaktivera en enhet som aktiverats, den verkar vänta på "Tranmit OK" som ibland tar en evighet

Allt går helt enkelt i slow motion, vad göra?

Heal fungerar ej

Mvh
Micke
forumadmin
Site Admin
12

Om du inte får ordning på det själv så rekommenderar jag att du aktiverar "Tech Support full access" under "Account"-->"Tech support"

Jag brukar sedan maila "koden" tillsammans med min felbeskrivning till support (at) micasaverde.com , de brukar svara snabbare då än när man använder formuläret.

De brukar svara inom någon dag och det är helt kostnadsfritt!!
Post Reply