Har haft sånt badrums jox jag med. löste det faktist med en rörelse sensor till. Hade som du längre tid typ 10min. Nuu har jag ett fönster i mitt badrum så jag var mer intresserad av att inte tända ljuset om det är fult dags ljus tillexempel..forumadmin wrote: ↑14 Dec 2020, 20:26 Hej,
Snor tråden litegrann...
Jag har kört fast med mina regler. De fungerar inte som önskat.
Typ rörelsescener:
Släcker man manuellt på väg ut ur badrummet så hinner rörelsesensorn känna av rörelse och lampan tänds igen. Irriterande.Code: Select all
rule("badrum_motion:breached & 05:50..23:00=> badrum_dim:value=99") rule("badrum_motion:breached & 23:01..05:49 => badrum_dim:value=7") rule("trueFor(00:15,badrum_motion:safe) => badrum_dim:off")
Detsamma gäller om man har ställt in ett lågt värde, och ökar belysningen via knappen, så återgår den snart till samma låga värde igen...
Vad är det jag missar?
Ni som kör ER idag, kan ni inte dela med er av era regler? Skulle bli överlycklig
Har en sensor precis där duschväggarna finns fibaro sensorer e riktigt dåliga på att gåi i genom glas sen har jag en vid dörren när man kommer in jag har heller inte satt så lång tid på ljuset och kan då ha ca 2 -3 min efter som det rör sig hela tiden oftast kanske inte om man sitter länge på toaletten men det skiter jag i..
Jag vet inte hur man bäst ska lösa sådant här för det beror ju på var du är i badrummet kanske just sensorn tar dig precis innan du ska ut eller om du är på g ut då aktiverar du ju bara den igen och då är ljuset på onödigt länge..
Nu vet jag inte om du har något med knappar osv du använder. funderade på att använda s2 tex och starta en scen som löser det
. Det jag vet är att det går att göra jäkligt mycket och det kan bli hur avancerat som helst...
som du säger en Ren er tråd för antingen hc2 eller hc3 kanske
eventrunner är ju här för att stanna Tack Jang