Besviken..!
- RH_Dreambox
- Z-Wave Kung
- 9
Jag har en rökdetektor som jag flyttade från min gamla HC2 till en nyare dito. Rökdetektorn krånglade en hel del när jag skulle inkludera den och i samband med det så gick batteriet från ca 90% till 0 på några få dagar.Dock är det en batterienhet som fungerar som sitter ca 7 meter bort bakom en vägg. Tog 3 månader för dom ej fungerade batteridriva enheterna att draina ut batteriet också.
Efter batteribyte så blev den helt normal igen så förmodligen hängde något i konfigureringen upp sig och som släppte i samband med batteribytet.
Så ett tips är att göra en rekonfiguration med den krånglande enheten. Det är viktigt att den just då ligger väldigt nära din HC2.
Låt den gärna ligga kvar där någon timme så att den får ordentlig kontakt första gången som den skall "vakna upp".
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Det är bara batterienheterna som inte vill fungera. 5 av 6 st klarar inte av ett avstånd på mer än 1 meter. Kör senaste betan just nu 4.082.SirMaggot wrote:Vilka fel har du kvar nu, och vilken version har du på din HC2:a?
Tänkte ta ner alla batterienheter och confa om dom när tiden finns. Jobbigt med all dubbelhäftande tejp bara Och precis som du säger kommer dom få ligga och trycka vid HC2an tills dom mår bra.RH_Dreambox wrote:Så ett tips är att göra en rekonfiguration med den krånglande enheten. Det är viktigt att den just då ligger väldigt nära din HC2.
Låt den gärna ligga kvar där någon timme så att den får ordentlig kontakt första gången som den skall "vakna upp".
har du otroligt mycket störningar på 868MHz bandet hos dig? du glömde väl inte ha antennen på direkt när du startade den?
Inkludera enheter gör jag utan problem 10 meter från enheten, genom garderob och vägg. Det är ganska "tyst" på radiobandet hos mig dock, värre är det på 433MHz, många nexaprylar runtomkring.
Inkludera enheter gör jag utan problem 10 meter från enheten, genom garderob och vägg. Det är ganska "tyst" på radiobandet hos mig dock, värre är det på 433MHz, många nexaprylar runtomkring.
Fibaro HC2, Vera Edge, Domoticz (rfxcom), Synology surveillance station ....
Allt har ju fungerat tidigare på exakt samma platser med exakt samma enheter. 1 meter från den dörrsensorn som jag satt upp nu så sitter det en FGS211 som fungerar utan problem.håkan wrote:har du otroligt mycket störningar på 868MHz bandet hos dig? du glömde väl inte ha antennen på direkt när du startade den?
Även min HC2 står centralt i lägenheten.
Det ska inte vara några störningar vad jag vet. Har inte glömt antennen heller :/