Jag har idag en motordriven projektorduk från Multibracket som styrs genom en radiosändare eller med knapparna på boxen.
Har ni några idéer om hur det ska kunna kopplas in till en Fibaro Roller Shutter så att jag kan fjärrstyra den?
Antingen kanske löda om lite i själva koppslingsboxen (att föredra) eller till själva fjärrkontrollen.
Dosan i helhet
Tre knappar från sidan trycker in en knapp på sidan av kortet som då aktiverar konstant matning ner av duken. För att avbryta så klickar man på mittenknappen eller uppåtknappen.
Matning in och ut
Fibaro Roller Shutter projektorduk
Tjena Linus!
Jag har en exakt likadan radiomottagare på min Roxcore-duk som jag har kopplat om med en roller shutter från Fibaro.
Inte så komplicerat egentligen, jag klippte kablarna vid kretskortet. Koppla ingående skyddsjord till utgående skyddsjord. Koppla ingående nolla (blå) till utgående nolla, samt till Fibaro pucken.
Koppla ingående fas (brun) till Fibaro puckens ingående ström och koppla de två utgående faserna (brun och svart) till puckens utgångar (duk upp resp. ner). Sen kan man om man vill koppla in tryckknappar för att manuellt styra upp och ner.
Kan se om jag kan ta en bild på det vid ett tillfälle!
Jag har en exakt likadan radiomottagare på min Roxcore-duk som jag har kopplat om med en roller shutter från Fibaro.
Inte så komplicerat egentligen, jag klippte kablarna vid kretskortet. Koppla ingående skyddsjord till utgående skyddsjord. Koppla ingående nolla (blå) till utgående nolla, samt till Fibaro pucken.
Koppla ingående fas (brun) till Fibaro puckens ingående ström och koppla de två utgående faserna (brun och svart) till puckens utgångar (duk upp resp. ner). Sen kan man om man vill koppla in tryckknappar för att manuellt styra upp och ner.
Kan se om jag kan ta en bild på det vid ett tillfälle!
-
- Medlem
- 10
Hej Lundan!
Åh vad roligt, ja gärna, ta gärna bilder på hur du har gjort i din!
Jag (som du) har inget intresse av att ha kvar den manuella brytaren egentligen, jag kan gärna knippsa av jag med bara jag får veta hur jag ska koppla in detta
Mvh Linus
Åh vad roligt, ja gärna, ta gärna bilder på hur du har gjort i din!
Jag (som du) har inget intresse av att ha kvar den manuella brytaren egentligen, jag kan gärna knippsa av jag med bara jag får veta hur jag ska koppla in detta
Mvh Linus
Här kommer lite bilder på min installation (den vinner ingen skönhetstävling, men då boxen sitter bakom gardinen stör det mig inte så mycket).
Hoppas det går att se hur det är kopplat
Jag har alltså även kopplat in två tryckknappar för att manuellt kunna kontrollera duken (via tre röda kablar)
Hoppas det går att se hur det är kopplat
Jag har alltså även kopplat in två tryckknappar för att manuellt kunna kontrollera duken (via tre röda kablar)
-
- Medlem
- 10
Det tog ett tag... Men nu köpte jag iaf Fibaro Roller Shutter 2 och kopplade in. Fungerar utmärkt! Min duk ska inte gå ända ner så klurade länge på hur jag skulle synka det där och ställa in så att den hamnade på rätt längd... Det som stod i manualen fungerade inte riktigt. Men så kom jag på att jag kunde räkna antal sekunder det tog för att rulla in den och satte den tiden att den skulle vara igång så nu fungerar allt
Tog kretskortet och klippte alla kablar! Fanns en brun och en svart som jag satte i O1 O2 uttagen, fungerade direkt!
Tack för hjälpen!
Tog kretskortet och klippte alla kablar! Fanns en brun och en svart som jag satte i O1 O2 uttagen, fungerade direkt!
Tack för hjälpen!