Säljes: Netgear R7000 "Nighthawk"

Post Reply
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Hej,

Efter lite habegär efter ny teknik så vart min nästan nya Netgear R7000 över helt plötsligt. Den är för närvarande försedd med DDWRT firmware (överlägset Netgears egna, iallafall den version jag prövade tidigare iår). DDWRT har en lite feature också som är rätt nice: Man kan enkelt få ut en MAC adress lista så man ser när t.ex. en mobil är uppkopplad mot det trådlösa nätet - perfekt att använda från Fibaro HC2 för "hemma" kontroll således (och så som jag använt det hela).

Ett test, av många:
Image

Pris: Ge mig ett glatt bud, om du inte bor i Stockholm så får du tänka på frakten ;-)
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
Johan71
Medlem
10

Får man fråga vad det blev istället ?
MVH Johan
Z-Wave Kung
10

Det blev en Asus RT-AC87. Jag har precis "hackat" den och tagit fram script med mera för att veta om "jag" är hemma - så det kommer jag nog presentera här på forumet inom några dygn. Lösningen stödjer nog alla Asus routers...
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
Johan71
Medlem
10

Hej
Själv så kör jag med en Asus RT-AC66U och är helnöjd, vilken mjukvara kör du med ?
Jag kör med Merlins mjukvara och den är "rock solid".
MVH Johan
Z-Wave Kung
10

Exakt, har installerat RMerlins senaste stabila på min AC87.
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Såld till en go kille som kom förbi en kväll (är det 20 tecken nu?).
andarv
Medlem
10

Hur gör du för att hämta ut värden från Merlin build?
Har kört den ett tag och tycker den är bra, är inte beredd att gå över till DD-WRT.

Naturligtvis är det till för att sätta variabeln home/away eller liknande...
Post Reply