Update HC2 3.907 BETA

sonnyboy
Proffsmedlem
11

Är det någon som vågat sig på att uppdatera till denna?
Jag vet att Macke har gjort det och det funkar bra för honom.
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
SirMaggot
Medlem
11

Har uppdaterat och är (hittills) missnöjd, det mesta funkade bra i v3.906 alfa, nu funkar inte mycket.
Måste nog gå tillbaka till senaste stable, tyvärr finns inte förra betan kvar nu.
dhanjel
Medlem
11

Har inte hittat några problem hittils, har väl inkluderat en 30 av 45 enheter än så länge.
ojohansson
Ny medlem
10

Efter uppgraderingen kan jag inte skapa scener.
seven47
Medlem
10

Efter uppdateringen körde jag en omkonfigurering av z-wave enheter.
Detta resulterade i att alla enheter fick nya IDn!

Fick köra en återställning till backup:en som skapades vid denna uppdatering så nu har jag fått tillbaka original ID:na..
Nu verkar det som att enheterna håller på att konfigureras men det tar tid..

Positivt var att Danalock kunde hittas och konfigureras.
Funkar att låsa/låsa upp ytterdörren genom HC2:an.
sjomarc
Ny medlem
10

seven47 wrote:

Kan du se vilken status låset har låst/olåst och batteristatus?
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Med alla fel och problem så avstår jag tills minst v 4.1, minst.... Jag har inte tid med alla fel en gång till....
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
sonnyboy
Proffsmedlem
11

Nog för att jag är sugen på att uppdatera, men när man ser alla som har problem på fibaros forum så tänker inte jag uppdatera, det har tagit sin tid för mig att få till allt som jag vill.
Det måste vara WAF annars så åker allt ut.....
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Robert
Medlem
11

Uppdateringen fungerade klockrent för mig. Just nu bara positiva saker. Dock ett litet problem är att ledlisten inte går att tända och släcka från iPad eller Android appen. Funkar dock som vanligt i webgränssnittet.
KristianO
Medlem
10

Kan någon ta en skärmkopia hur man nu kan använda scene blocks och använda scene activation i Fibaros Dimmer? Som tex dubbel/trippel klick som trigger.
Tack

Sent from my iPhone using Tapatalk
seven47
Medlem
10

Kan du se vilken status låset har låst/olåst och batteristatus?
PolyControl.JPG
PolyControl.JPG (11.18 KiB) Viewed 18094 times
Bisse90
Medlem
10

Mitt enda problem så här långt är att jag inte kan använda dimmern till att dimma i android appen, de är antingen på eller av, någon annan som har samma problem?
filmfantasten
Medlem
10

Jag har samma problem med appen efter uppdateringen. Dimmer visas numera som ett relä. Annars tycker jag att uppdateringen mest varit positivt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Bisse90
Medlem
10

filmfantasten wrote:Jag har samma problem med appen efter uppdateringen. Dimmer visas numera som ett relä. Annars tycker jag att uppdateringen mest varit positivt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

jag har dock ett par scener som inte fungerar längre.. men det var bara att spara dom så fungerade dom igen, så jag är possitiv till den nya updateringen, kan dom bara fixa android appen nu (både tablet och phone) så är jag riktigt nöjd =)
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Jag blir kanske nöjd och vågar installera när 4.1 eller något liknande kommer. Lite som pyttemjuk: Man installerar inte första versionen (RTM) utan man väntar på första patchpaketet (SR eller ännu heller SP) minst.

WAF godkänner inte att halva systemet lirar sådär lite på behag och är till vissa delar kraftigt begränsat - så fungerar inte verkligheten. Och ser man till tråden på Fibaro's egna forum så får de med problem inte ens hjälp... Skitkass kundservice som sagt.
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
SirMaggot
Medlem
11

Kör man på senaste stable, v3.590, och tar en backup innan så ska det inte vara något problem att
rulla tillbaka om man vill testa.
Jag körde en recovery utan problem. (Har gjort det från flera alfaversioner också)

Men nu kommer jag inte installera någon beta på ett tag...
Bisse90
Medlem
10

SirMaggot wrote:Kör man på senaste stable, v3.590, och tar en backup innan så ska det inte vara något problem att
rulla tillbaka om man vill testa.
Jag körde en recovery utan problem. (Har gjort det från flera alfaversioner också)

Men nu kommer jag inte installera någon beta på ett tag...

ja om man bara hade det så bra, den blåste alla mina recovery filer när jag uppdaterade så det var sådär lagom kul!

någon ide om hur man får tillbacka dom ?
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Bisse: dra ut USB stickan som sitter i hc2, och montera den i usb porten på datorn, kolla om filerna verkligen är bort. Ladda isåfall undelete program från weben osv....
Bisse90
Medlem
10

Bamsefar wrote:Bisse: dra ut USB stickan som sitter i hc2, och montera den i usb porten på datorn, kolla om filerna verkligen är bort. Ladda isåfall undelete program från weben osv....
Tackar bamsefar!

Får göra de, vågar man ha HC2 igång när man drar ut den stickan eller man ska slå av den först?
SirMaggot
Medlem
11

De gamla backuperna ligger kvar och kommer fram när du kör en recovery, dvs när du kör på en äldre version.
Det ska fungera så, (står det på fibaros forum, och gör det för mig)

Men det som jag tycker är dåligt är att man inte kan gå tillbaka till förra betan eller alfan.
Nu går det inte att backa till v3.591 som funkade bra, eller nån alfa, utan det är v3.590 som är senaste.

Spelar kanske mindre roll, men personligen tycker jag att man ska kunna välja version själv eftersom
de funkar så olika för folk.
Post Reply