Denna dimmer använder N genom brytaren för push. Detta är inte godkänt i Sverige. Så överväg innan ni köper dessa.
Annars funkade den bra när jag gjorde lite test.
Qubino dimmer
- Attachments
-
- qubino.jpg (136.21 KiB) Viewed 9016 times
Lite intressant att man kan ansluta en tempgivare till den - något som jag efterlyst på Fibaro's moduler, så man vet om den (modulen alltså) håller på att överhettas....
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer
Ja den funktionen är super. Dock är det nogon form av kontakt man behöver för att kunna koppla in den. Är piggar i en sockel
Ang att bryta nollan. Jag tolkar det inte som att dimmern bryter nollan till förbrukaren, snarare att man låter ingångarna "gå låga" vid tryck på knappen, precis som många andra IC's. Jag har mätt upp att det inte finns ngn spänning på ingångarna så jag tolkar det helt enkelt som om det vore en separat "lågvoltskrets" med gemensam nolla/grund. Det går ingen ström i kretsen när man sluter brytaren helt enkelt, inte vad jag kunnat mäta upp iaf.
Mina 5c bara
//Love
Mina 5c bara
//Love
Problemet blir ju när man ska använda mer än 1 knapp och du drar iväg vanlig N samt styrd N. Vilken färg ska styrd N ha då? N får inte ha någon annan färg än blå vid nyinstallation. Så i detta fall med fler knappar kommer det i mina ögon bli struligt att hålla reda på allt.
Men det är min åsikt, alla kopplar som de vill.
Men det är min åsikt, alla kopplar som de vill.
Så sant! Men ur säkerhetsaspekten är ju färgerna ett mindre problem