wall plugg säljstopp
Varför? Säkerhetsproblem?
En 15 watts sänglampa borde inte avge så mycket värme. Stickproppen från lampan går att rubba när den sitter i pluggen, vilket gör även så att strömmen försvinner och lampan slocknar.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Så har jag på en av mina pluggar. Har tejpat fast den då det annars blir som du beskriver. Kontakten får inget fäste i Wall pluggen.jompa68 wrote:En 15 watts sänglampa borde inte avge så mycket värme. Stickproppen från lampan går att rubba när den sitter i pluggen, vilket gör även så att strömmen försvinner och lampan slocknar.
Frågan är vad som händer, med de pluggar som har sålts hittills? Är de farliga att använda? Som jag tidigare skrivit så exploderade min plugg. Kommer det ske på mina 12 andra? Får se vad e-verket kommer med för skrivelse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror inte dina andra 12 kommer explodera .
Säljstoppet är på grund av att pluggen går för trögt att stoppa in i uttagen tyckte dom.
Är väl om du skulle ha last på i pluggen tex en dammsugare och stoppar in den i uttaget så kan det väl poffa till lite eventuellt.
Det som behövs är ju antagligen att den delen som går in i uttaget måste göras lite mindre skulle jag tro.
Mvh
Säljstoppet är på grund av att pluggen går för trögt att stoppa in i uttagen tyckte dom.
Är väl om du skulle ha last på i pluggen tex en dammsugare och stoppar in den i uttaget så kan det väl poffa till lite eventuellt.
Det som behövs är ju antagligen att den delen som går in i uttaget måste göras lite mindre skulle jag tro.
Mvh
Hittade detta om pluggen, vi får väl se vad som kommer på elsäkerhetsverkets sida.¨
Ingen rolig läsning direkt.
http://www.scribd.com/doc/194512106/Fib ... ity-Report
Ingen rolig läsning direkt.
http://www.scribd.com/doc/194512106/Fib ... ity-Report
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Öhh det där är rätt alvarligt det som står i den där rapporten, framförallt gäller den även alla puckar som t.ex.
Relay Switch FGS-211 and FGS-221 and Dimmer FGD-211
Bilden i dokumentet visar ju på en brand med en Fibaorpuck...!!!!!
Relay Switch FGS-211 and FGS-221 and Dimmer FGD-211
Bilden i dokumentet visar ju på en brand med en Fibaorpuck...!!!!!
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer
Varför är det helt tyst om detta på fibaros forum/hemsida?
Ok, finns en förklaring till tystnaden. Mitt inlägg togs bort 2 minuter efter att det postandes på fibaros forum. Suck.
----------------
Posted: Today 10:53 Fibaro relays/dimmer/wall plug dangerous?
Hi Fibaro,
Could we get an comment on the following report:
http://www.scribd.com/doc...-Quality-Report
I've got 25+ Fibaro units in my walls. One of them failed 4 months ago (it only melted a little) and the fuse saved us. This particular unit didn't even have any load when it failed. But when I see the picture in the report above things could have gotten really bad.
What actions are you planning?
Posted: Today 10:53 Fibaro relays/dimmer/wall plug dangerous?
Hi Fibaro,
Could we get an comment on the following report:
http://www.scribd.com/doc...-Quality-Report
I've got 25+ Fibaro units in my walls. One of them failed 4 months ago (it only melted a little) and the fuse saved us. This particular unit didn't even have any load when it failed. But when I see the picture in the report above things could have gotten really bad.
What actions are you planning?
Dokumentet har ju varit ute ett tag och ingen från Fibaro har ens kommenterat något om det. Man borde åtminstonde ge en förklaring och vad man tänker om det nu är ett problem.
Kanske bästa att öppna sina dosor och kika hur det ser ut...