Zwave.me ZME_WCD1

Post Reply
jonasto
Ny medlem
10

Hejsan
Skulle uppskatta hjälp med denna fjärrkontrolls-strömbrytare. Jag får den att ansluta till HC2 dock inte med alla parametrar. Den dyker upp i HC2 som en fjärrkontroll (ikonen går dock ej att byta ?)
Hur får jag nu denna att trigga ON / OFF till en scen.

Tack på förhand
Jonas
jompa68
Proffsmedlem
12

Om du kollar på egenskaper på remotecontrollern i LUA, finns där sceneactivation där?
Finns det, så går det att fixa till. Vad har din scen för ID som du vill aktivera samt avaktivera samt vad har din remote för ID?
jonasto
Ny medlem
10

Ok tittar jag på mitt enkla block script så finns det som heter "utlösande enhet" när jag försöker kryssa i denna (som i mitt fall heter "Strömbrytare") och sparar men när jag går tillbaka till scenen så är den ej längre ikryssad.

Jag läste även på fibaro forumet http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?p=33467#33467 )se näst sista inlägget) om en person som sedan satt parameter 11-14 till värde 4. Dock ser jag ej dessa parametrar eller vad de gör men det spelar ingen roll om jag lägger till dessa parametrar och sätter dem till 4.

Finns det någon fjärrkontroll-Strömbrytare som funkar bra med HC2.

Tack
Jonas
jompa68
Proffsmedlem
12

jonasto
Ny medlem
10

Såg det precis efter och har nu testat detta fungerar perfekt, stort tack för notifieringen

Med vänlig hälsning
Jonas
Post Reply