**SLUTSÅLT** Zwave - dosa med 6 uttag
Ja det får man ju förvänta sig, min "varning" var bara om man köper den modellen i svensk butik och tänkte göra det själv. Ska dock testa att använda en door sensor istället för en binary sensor, tror lösningen blir enklare då.
En kopia av svaret från butiken, frågade när dom ska få in alarm klockan med inbyggd z-wave chip i
"Dear Mikael,
We will have new ones in stock in the next few weeks. Currently we cannot get the standard alarm clock, so until we receive new ones we cannot build any new z-wave alarm clocks.
Kind regards,
Steven van Dalen
Control Living
http://www.controlliving.nl
+31 (0)50 72 000 77"
"Dear Mikael,
We will have new ones in stock in the next few weeks. Currently we cannot get the standard alarm clock, so until we receive new ones we cannot build any new z-wave alarm clocks.
Kind regards,
Steven van Dalen
Control Living
+31 (0)50 72 000 77"
// Sorry About My Spelling I´m Duslectic //
// Ursäkta Min stavning Jag Är Dyslecyiker //
Skaven wrote:En kopia av svaret från butiken, frågade när dom ska få in alarm klockan med inbyggd z-wave chip i
"Dear Mikael,
Kind regards,
Steven van Dalen
Control Living
+31 (0)50 72 000 77"
Nån som beställd denna apparat?
Funkar bra? Lätt och använda?
Mick3 wrote:Fungerar det även så att scenen är likadan oavsett vilken tid jag ställer in väckningen ?
Philips väckarklockan finns ej i lager har även messat med en i butiken han vet inte om dom kommer få in den igen, för det är ju butiken själv som gör om klockan
Jag kopplde in en door sensor på SP1 istället för att försöka få till det med en binräsensor, verkar fungera bra hittils.
dhanjel wrote:Jag kopplde in en door sensor på SP1 istället för att försöka få till det med en binräsensor, verkar fungera bra hittils.
Nu får du allt ta bilder på ditt jobb
// Sorry about my spelling I'm dyslexic and so you know all translations is translate by Google translate so don't complain about my English spelling \\
// Sorry About My Spelling I´m Duslectic //
Tar bilder vid tillfälle då jag orkar skruva upp den igen
Men koppla SP1 och GND från kretskortet till binärsensorn och allt är klart.
Vilken klocka tog du?dhanjel wrote:Tar bilder vid tillfälle då jag orkar skruva upp den igen
http://www.elgiganten.se/product/ljud-b ... dio-aj3115Skaven wrote:Vilken klocka tog du?dhanjel wrote:Tar bilder vid tillfälle då jag orkar skruva upp den igen
Hej!jocke wrote:Jompa!
Ska du beställa fler grenuttag så har du en intressent här.
Ni som har dom funkar dom bra med HC2 och förstod jag det rätt att det gick styra varje uttag individuellt?
Var gick det att hitta dom annars?
Måste börja med att tacka för en bra affär Jompa!
Ja grenuttaget fungerar fint med HC2 och varje uttag går att styra individuellt, dock så mäts ström förbrukningen endast på första uttaget. Resterande får man sätta ett manuellt värde över hur mycket enheten drar i strömförbrukning. (Kanske är någon inställning jag missat)
Inget jag stör mig på då huvuduppgiften för mig är att kunna styra alla uttagen individuellt. =)
Ligger buggar rapporterat på det hos Fibaro så de fixar förhoppningsvis det.Moduf wrote:Hej!jocke wrote:Jompa!
Ni som har dom funkar dom bra med HC2 och förstod jag det rätt att det gick styra varje uttag individuellt?
Ja grenuttaget fungerar fint med HC2 och varje uttag går att styra individuellt, dock så mäts ström förbrukningen endast på första uttaget. Resterande får man sätta ett manuellt värde över hur mycket enheten drar i strömförbrukning. (Kanske är någon inställning jag missat)
Inget jag stör mig på då huvuduppgiften för mig är att kunna styra alla uttagen individuellt. =)
Ok tack för svar Moduf!Moduf wrote:Hej!jocke wrote:Jompa!
Var hittade ni dom?
När jag köpte denna så körde jag med en RazBerry och den visade strömförbrukningen per uttag, är det någon som vet om Fibaro kommer fixa detta? Ganska smutt att kunna se förbrukningen per enhet som sitter i powernoden
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner