Jag använder LUAScheduler och har skapat olika variabler för hemma/borta, dag/natt och "time Of Day". Detta funkar bra och schemaläggaren ändrar variabler enligt önskade tidpunkter. Men jag saknar läget att kunna ange om det är röda dagar. Typ om man är ledig för sportlov eller annat.
Jag har schemaläggning på barnens rum att fönsterlampor tänder 7:00. Men när man är ledig vill man inte att det skall tändas för än 9:00. Hur har ni löst detta? Jag tänker mig en variabel till för helgdag (eller liknande). Och denna kan jag toggla mellan precis som jag anger hemma eller borta. Sen får jag styra i scener anger om variabler helgdag = 1 och hemma = 1 så skall ...
I LUAScheduler finns lite exempel. Men kan jag lägga till flera variabler i schemat? Eller hur skall man sätta ihop det?
--set a global TimeOfDay to Morning at 05:00 on Saturday and Sunday with catchup
--luaDaySchedule:add("05:00","TimeOfDay", "Morning" , "setGlobal", {"Weekend"} ,true)
Flera globala variabler
Hejsan
jag använder själv LUAScheduler och har nästan allt där i men den har inte en kalender funktion för typ såna scenarion men jag vet att robert (robmac) håller på med en sådan.
I den nyaste version 1.3.1 så finns det alarmclock funktion som du kan använda dig utav, med denna kan du ställa in tex att under helger så gäller en tid och vardagar en tid, sen om det dyker upp någon extra dag där du önskar utföra saker en annan tid så ställer du bara om tiden och sparar så skriver den till variabel och startar om scenen.
Som utgångspunkt så är det 4st alarmclocks med i koden men den kan du enkelt uttöka och lägga till fler.
jag använder själv LUAScheduler och har nästan allt där i men den har inte en kalender funktion för typ såna scenarion men jag vet att robert (robmac) håller på med en sådan.
I den nyaste version 1.3.1 så finns det alarmclock funktion som du kan använda dig utav, med denna kan du ställa in tex att under helger så gäller en tid och vardagar en tid, sen om det dyker upp någon extra dag där du önskar utföra saker en annan tid så ställer du bara om tiden och sparar så skriver den till variabel och startar om scenen.
Som utgångspunkt så är det 4st alarmclocks med i koden men den kan du enkelt uttöka och lägga till fler.
Code: Select all
luaDaySchedule:add(getAlarm("alarmTime1"),"TimeOfDay", "Morgon" , "setGlobal", {getAlarm("alarmDays1")},false )
luaDaySchedule:add(getAlarm("alarmTime1"),"81", "" , "startScene", {getAlarm("alarmDays1")}, false)