Hej,
Vi röststyr en Bosch Tassimo kaffebryggare:
http://www.youtube.com/watch?v=euRVPDcntGs
Själva installationen innefattar en 3kW switch från Fibaro, som startar bryggprocessen.
Vi har ställt in "auto av" på detta relä, då Tassimo'n endast kräver en kort puls för att starta.
Vill man även styra ON/OFF så får man installera ytterligare ett 3kW relä.
Mvh,
Gröna Hus
Kaffeautomation
Varför en inte en 2x1,5kw som styr både on/off och startar kaffekokningprocessen?
-
- Medlem
- 11
Vissa bryggare drar nog mer än 1,5kw när de brygger... eller?
Min Nespresso drar 1260W enligt spec (om man nu ska jämföra kapselmaskiner).
Min Nespresso drar 1260W enligt spec (om man nu ska jämföra kapselmaskiner).
-
- Site Admin
- 12
Precis, de drar lite för mycket för att 2x1.5kW-relät skall räcka till!
-
- Site Admin
- 12
Hej, Du måste öppna maskinen för att komma åt själva bryggningspulsen som går från knappen på Tassimo'n.
Kan någon ladda upp någon bild så man kan se var den ska kopplas in
// Sorry about my spelling I'm dyslexic and so you know all translations is translate by Google translate so don't complain about my English spelling \\
// Sorry about my spelling I'm dyslexic and so you know all translations is translate by Google translate so don't complain about my English spelling \\
// Sorry About My Spelling I´m Duslectic //
// Ursäkta Min stavning Jag Är Dyslecyiker //
Det är ju olika från maskin till maskin, vet du inte vad du håller på med så gör det inte. Risken att du förstör din bryggare är större än att du lyckas.Skaven wrote:Kan någon ladda upp någon bild så man kan se var den ska kopplas in
Där emot kan man med en helt vanlig hederlig bryggare trycka på knappen och sen styra den med en wall plug.
Vi gör lite tvärtom, vi har en wallplug som automatiskt slår av kaffebryggaren efter 45 min. Vi är experter på att glömma stänga av den så det bränner fast i botten
Jag har iksakt samma maskin som dom har på filmen, vill prova göra den automatiskt på av och på och starta, just nu ligger den bara i ett skåp men skulle vara kul
Ett set som jag har nu är att köra med en Perkulator sen köra med en av och på modul, sen göra ett scen som stänger av på auto efter 3 timmar, men av och på modulen är en från tellstick tiden så den ska jag bytta ut så jag kan 100% vara säker på den är av
Imponerande! Själv kör jag med en Isomac Millenium, det enda jag kan göra med den via HC2 är att slå på den, men den säger iaf till när den är uppvärmd dvs efter ca 20 minuter Inga snabba kaffekoppar här inte Hade iofs varit trevligt att koppla in en massa tempsensorer så man vet när kopparna, brygghuvudet och kokaren har kommit upp i rätt tempoeratur, får bli någon gång i framtiden...
Det som är bra med Perkulator är man hör när den är klar ;p, sen kan man ju sätta en fibaro wall plug och programmera när ett vist el användnings värde är under en viss summa då är den klart enkelt, ta reda på vilket värde låt den kokka upp sen låt den gå till hålla värme sen notera det värdet
Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
-
- Medlem
- 10
Kör med en vanlig kaffebryggare och en fibaro wallplug. Laddar den och slår på den innan läggdax. Har sedan skapat en scen så den slås på 5 min innan klockan ringer så har man nybryggt kaffe klart att servera när man stiger upp