Fel temperatur i AeonLabs 4-in-1 sensor

Här kan du som nybörjare ställa dina frågor utan att skämmas
Post Reply
tommy
Medlem
11

Efter övergång till HC2 beta 3.487 fungerar nu samtliga sensorer i AeonLabs 4-in-1 sensor. Temperatursensorn visar dock ca 3 grader fel. Är det någon som upplever samma problem? Finns det något jag kan göra åt detta?

/ Tommy
Attachments
Temperatursensorn visar 3 grader för varmt
Temperatursensorn visar 3 grader för varmt
sensorer.jpg (90.98 KiB) Viewed 8613 times
jompa68
Proffsmedlem
12

Om du väcker sensorn, hjälper det?

Sent from my iPhone using Tapatalk
tommy
Medlem
11

Nej, det verkar inte hjälpa. Men om jag kör på USB-kabeln så visar den korrekt temperatur.
tommy
Medlem
11

När jag kör på batteri får jag ofta meddelandet "Transfer failed" på rörelsesensorn. Vad är anledningen till detta?
JensSam
Ny medlem
11

Hej,

jag har superproblem att få min 4-1 att fungera i HC2.. Förut när jag körde RaZberry funkade den helt ok, men med HC2 är det bara rörelsedetektorn som vill fungera.

Jag har kastat ut och lagt in den flera gånger, jag får upp devicerna men alla värden (Lux, Temp, Humidity) står på 0. En gång fick jag andra värden, men dom uppdaterades aldrig.

Någon idé om hur man kan få det att fungera?

Mvh,
Jens
erkadevil
Ny medlem
10

Min strulade också rätt mycket, Har du satt alla parametervärden korrekt. T ex måste 101 vara 225.
Det blev avsevärt bättre när jag gjore det.
Dock har jag fortfarande ett problem. Temperatursensorn syns inte i devicelistan. Döremot om man navigerar ner från rörelsesensorn så har den tre "sub-devices" (eller vad man ska kalla det) och där är tempsensorn med och visar rätt temperatur etc.
Någon som har sett något liknande och lyckats få det att funka?

mvh
Erik
dhanjel
Medlem
11

Tycker min ger en hyffsat korrekt temperatur, kan det vara väldigt ojämn kvalite på enheterna?
zorro
Medlem
11

Mina AeonLabs 4-in-1 sensorer funkar mycket bättre på extern spänning än på batteri
kan det va så att vissa av sensorerna i givaren kräver lite högre spänning för att fungera bra
och att de ligger precis på gränsen med batteridrift
detta är bara en gissning men hos mig verkar det vara så iallafall
jag har 2 st och de har funkat perfekt sedan jag kör på extern spänning :mrgreen: :mrgreen:
Fibaro fantastic
Aktuell HC2 Version: 4.520
Post Reply