Kan jag använda både ingångar och 1wire temp på samma kort samtidigit?
Jag har lagt till status Pålarmat Ja / Nej på input 1 och status Larm utlöst Ja /nej på ingång 2. Hur får jag detta att presentera sig snyggt i hc2 systemet. Standardenheterna som sensorn får är rörelsevakter men jag vill helst ha bara två ikoner som är döpta och växlar mellan grönt och rött. Sen hade det varit bra om ikonen för larm utlöst även skickar push och aktiverar larm i hc2 systemet. Dvs tänder belysning etc.
Universal sensor larm samt 1wire
Första frågan om det går använda både reläingång och 1wire. Det fungerar hur bra som helst.
Andra frågan ang ingångarna så vet jag inte riktigt hur jag skall göra.
Jag vill helst bara ha en presentation utan någon arm / disarm knapp. Samt ett medelande när Ingång 2 går från no till nc
Andra frågan ang ingångarna så vet jag inte riktigt hur jag skall göra.
Jag vill helst bara ha en presentation utan någon arm / disarm knapp. Samt ett medelande när Ingång 2 går från no till nc
Jag har precis gjort detta med mitt larm (Agillity + IO modulen).
Jag stälde in att universal sensorn skulle fungera som en dörr sensor och att sensorn alltid är "disarmed".
Då visas inga armed/disarm i bilerna. Sedan kan du byte ikonen till vilken du vill.
Efter det lägger du upp en notifiering i HC2 Notifieringspanel och väljer att använda denna om "status changed" på den sensor som är kopplad till "Larm", då får du ett push notice. Hur du "aktiverar" larm i HC2 har jag inte kollat på ännu.
Jag stälde in att universal sensorn skulle fungera som en dörr sensor och att sensorn alltid är "disarmed".
Då visas inga armed/disarm i bilerna. Sedan kan du byte ikonen till vilken du vill.
Efter det lägger du upp en notifiering i HC2 Notifieringspanel och väljer att använda denna om "status changed" på den sensor som är kopplad till "Larm", då får du ett push notice. Hur du "aktiverar" larm i HC2 har jag inte kollat på ännu.