TjO!
Jag var på NewTechmässan i helgen och besökte GrönaHus monter. Fick där reda på en MYCKET intressant sak. Att FIbaro släpper en Home Center Lite! Halva priset av HC2, och tillräckligt med funktioner för den dödlige att hantera. Låter perfekt för mig.
Har däremot inte hittat ett dyft info om denna enhet på nätet? Är det nån som sitter på lite spec och releasedatum?
//Anders.
Fibaro HC Lite?
OK, men det ska alltså släppas en "lite"-version av HCn? I så fall är det otroligt bra timing för mig eftersom jag har planerat att ge mig in i hemautomatiseringens förtrollade värld framöver, men hade ändå tänkt avvakta lite för att ekonomin ska stabilisera sig lite efter alla initialkostnader med husköpet.
Tills dess skulle det vara väldigt intressant med lite specifikationer, som du själv efterfrågade, så man kan jämföra "lite"- mot fullversionen, men Fibaro kanske vill vänta med offentliggörandet så att folk köper den dyra fullversionen så länge som möjligt.
Tills dess skulle det vara väldigt intressant med lite specifikationer, som du själv efterfrågade, så man kan jämföra "lite"- mot fullversionen, men Fibaro kanske vill vänta med offentliggörandet så att folk köper den dyra fullversionen så länge som möjligt.
Jo det kommer allt en liteversion av den. Men om den kommer innan jul kunde dom inte svara på.
Är dock lite osäker på om det blir något köp, för just nu kör jag med AeonLabs Z-stick och mjukvara från InControl och det funkar faktiskt kalas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Är dock lite osäker på om det blir något köp, för just nu kör jag med AeonLabs Z-stick och mjukvara från InControl och det funkar faktiskt kalas.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lite OT:
Har vi någon tråd som beskriver skillnaderna mellan de olika gatewaylösningar som finns? Som fullständig novis är det lite svårt att samla ihop information om detta för att kunna avgöra vilket system man ska satsa på. Det är ju lite tråkigt om man köper en lösning och så visar den inte tillgodoser de behov man har.
Har vi någon tråd som beskriver skillnaderna mellan de olika gatewaylösningar som finns? Som fullständig novis är det lite svårt att samla ihop information om detta för att kunna avgöra vilket system man ska satsa på. Det är ju lite tråkigt om man köper en lösning och så visar den inte tillgodoser de behov man har.