Varning för 3.570 !!!!!!

Post Reply
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Är det någon som fått någon respons från forum.fibaro.com över huvud taget. Jag har försökt ansluta mig till deras forum men dom svarar inte på ansökan om lösenord för att bli medlem i forumet.
Vidare har jag försökt förnya lösenord när man fjärrstyr HC2 via webben och då skall det skickas ett nytt lösenord via mail samtidigt som det gamla blir inaktuellt. Men det kommer inget mail trots att det gamla slutat fungera så nu kan jag inget göra utan bara inse att mitt system slutat fungera och vägrar starta upp. Allt efter att jag uppgraderat till 3.570 för att få iphone 5 att fungera med systemet. :oops: :oops: :oops:
forumadmin
Site Admin
Posts: 276
Joined: 10 Dec 2011, 11:43
12

Det är felaktigt att varna för en officiell release som fungerar bra för de flesta andra. Ang. ditt lösenord så rekommenderar jag dig att gå igenom mappen med skräppost, det ligger förmodligen där.
iPhone 5 har fungerat tillsammans med alla mjukvarureleaser
walltorp
Medlem
Posts: 50
Joined: 03 Sep 2013, 11:09
11

Hej,

Fibaro verkar ha problem med nya medlemmar på sitt forum. Jag har skapat ett konto men det går inte att aktivera, jag får aktiveringsmailet och klickar på länken men kontot förblir inaktivt. Har också mailat dem (svarat på aktiveringsmailet) utan svar (och kollat mappen för skräppost). Någon som har tips på hur man kan kontakta dem?

Detta har i mitt fall inget med ver 3.570 att göra då jag inte uppgraderat än....

Mvh Håkan
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Hur kan det vara felaktigt att varna för något som innebär att systemet helt slutar fungera. Min HC2 startar ju inte upp sedan uppgraderingen vilket innebär att jag inte ens kan försöka åtgärda problemet. Det måste väl anses som hjälpsamt mot övriga som eventuellt funderar på uppgradera. Hade det bara inneburit att det var vissa saker som fungerade dåligt må det vara hänt men eftersom jag inte har något HC2 just nu så är en varning helt på sin plats anser jag.
jompa68
Proffsmedlem
Posts: 735
Joined: 12 Aug 2012, 08:53
12
Location: Hofors

Skicka ett mail till support@fibaro.com så hjälper dom dig.
Förmodligen är det något som hänt med din mjukvara i boxen.
Supporten är hjälpsamma, har fått hjälp några gånger där ifrån


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Har nu fått kontakt med supportern på Fibaro och dom tror det har blivit fel på datumet i BIOS. Jag behöver nu ansluta en Vga-skärm samt tangentbord via nätverksuttaget på något vis. Antar att jag behöver någon typ av blackbox eller liknande för att få till det så jag kan åtgärda datumet och sedan spara om bios.
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Nu har jag provat att starta upp HC2 med en ansluten VGA skärm och kommit in i BIOS och där fanns inga konstigheter med fel tidsinställningar eller liknade. Däremot så när HC2 försöker bota upp så står det HD0, MSDOS3 saknas
Hur ska man tolka det...
Vox
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 02 Nov 2013, 15:09
11

Ny på forumet, min HC2 fick jag i veckan. och den har strulat ifrån första stund.
Ipaden (ios7) fick ingen kontakt pga mjukvaran ver 3.570 var gammal???
Vid uppstart imorse fick jag kontakt (3 lampor), men helt plötsligt stängde den av sig...?
För inte kontakt för att kunna uppdatera den..
Just nu står den med alla lamporna tända, låst (går inte stänga av med knappen).

Försöker göra en factory reset, men det står att en Control diod ska tändas (vilken)?
Har även försökt att ändra IP på datorn ingen kontakt..
Finns det nått att göra, tror att bios är nått fel på..????
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Påminner mycket om min. Man startar om den men den laddar upp tills alla dioder lyser sedan händer det inget mer.
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Vox har du fått igång din HC2
jerko
Ny medlem
Posts: 10
Joined: 17 Sep 2013, 12:42
11

Man kan då inte klaga på servicen :)
Har efter kontakt med supporten på Fibaro och fått besked att det är något som är hänt med min HC2 och fibaro kommer ta tillbaka den på garantin. Så jag kontaktade http://www.m.nu där jag köpt den och efter någon timme fick jag besked att en ny är på väg idag eller imorgon.
Det kallar jag bra service :)
Trist bara att behöva börja installera om alla enheter från början, ca 30 st ;)
Vox
Ny medlem
Posts: 2
Joined: 02 Nov 2013, 15:09
11

Fick min HC2 utbytt, och allt funkar bra...

Låt det roliga börja :D
forumadmin
Site Admin
Posts: 276
Joined: 10 Dec 2011, 11:43
12

Skönt att det ordnat sig!
Post Reply