Efter lite sökande så hittade jag svar på min egen fråga, ja det verkar som om det funkar kanon
http://smartthings.rboyapps.com/
Efter lite sökande så hittade jag svar på min egen fråga, ja det verkar som om det funkar kanon
Det det är ett fel de jobbar på att felsöka. Jag har lämnat data och mätningar av spänning till dem.alexndr wrote: ↑12 Aug 2018, 00:25 Installerade nya alkaliska Varta batterier i söndags. Nu, mindre än en vecka senare har låset börjat spela "Twinkle, twinkle .. " efter upplåsning vilket enligt manualen betyder att det är dags att byta batterier. Innan jag hade Z- wave modulen installerad hade jag använt samma batterier flera månader.
Någon med liknande erfarenheter?
Aha, trodde bara det gällde rapporteringen av lågt batteri till HC2. Jag har redan kontaktat ID- lock supporten gällande det och som du säger svarar de att flera redan rapporterat samma problem och att de jobbar på det.Johannes wrote: ↑12 Aug 2018, 01:00Det det är ett fel de jobbar på att felsöka. Jag har lämnat data och mätningar av spänning till dem.alexndr wrote: ↑12 Aug 2018, 00:25 Installerade nya alkaliska Varta batterier i söndags. Nu, mindre än en vecka senare har låset börjat spela "Twinkle, twinkle .. " efter upplåsning vilket enligt manualen betyder att det är dags att byta batterier. Innan jag hade Z- wave modulen installerad hade jag använt samma batterier flera månader.
Säkert bra om alla som har felet kontaktar id lock själva så de får alla rapporter om felet.
Tänkte att detta var samma källa till problemet med att den läser batterier fel. Kanske, kanske inte, nu när jag läser det så var det ju som du säger en annan symtom.alexndr wrote: ↑12 Aug 2018, 09:39Aha, trodde bara det gällde rapporteringen av lågt batteri till HC2. Jag har redan kontaktat ID- lock supporten gällande det och som du säger svarar de att flera redan rapporterat samma problem och att de jobbar på det.Johannes wrote: ↑12 Aug 2018, 01:00Det det är ett fel de jobbar på att felsöka. Jag har lämnat data och mätningar av spänning till dem.alexndr wrote: ↑12 Aug 2018, 00:25 Installerade nya alkaliska Varta batterier i söndags. Nu, mindre än en vecka senare har låset börjat spela "Twinkle, twinkle .. " efter upplåsning vilket enligt manualen betyder att det är dags att byta batterier. Innan jag hade Z- wave modulen installerad hade jag använt samma batterier flera månader.
Säkert bra om alla som har felet kontaktar id lock själva så de får alla rapporter om felet.
Och nu orkar inte motorn låsa upp längre. 1 veckas driftstid för en laddning batterier. Får ta det med supporten.Johannes wrote: ↑12 Aug 2018, 09:47Tänkte att detta var samma källa till problemet med att den läser batterier fel. Kanske, kanske inte, nu när jag läser det så var det ju som du säger en annan symtom.
Hej. Det är väl väldigt meningslöst att kolla det, när jag först och främst inte kan få dörrlåset till inkluderingsmode? Eller?
"The only common thing we find is that customers complaining about battery drainage are all using Fibaro Gateways.
We assume this is because of the integration that is not finished yet. We are in contact with the Fibaro dev team to get this done as soon as possible.
As Fibaro writes here, some of the causes might be:
- Polling interval (ID Lock prefer no polling)
- Long distance (A network with multiple devices is the key for good communication)
As of now, the only solution is to turn off polling (or at least maximize the time) in Z-wave advanced parameters."