Dörrsensorer som blir döda titt som tätt
Har haft samma problem i ett par månader.
Gäller dock bara Fibaros dörrsensorer, hur ser det ut för Er övriga, vad har ni för fabrikat som strular?
Angående batterier har jag bytt batterierna innan det började strula, borde inte vara batterifel hos mig.
Så länge man öppnar dörrarna ca en gång/dygn (ibland måste det vara tätare) så verkar de inte gå ned sig.
Gäller dock bara Fibaros dörrsensorer, hur ser det ut för Er övriga, vad har ni för fabrikat som strular?
Angående batterier har jag bytt batterierna innan det började strula, borde inte vara batterifel hos mig.
Så länge man öppnar dörrarna ca en gång/dygn (ibland måste det vara tätare) så verkar de inte gå ned sig.
Last edited by steffo on 29 Jan 2018, 16:15, edited 1 time in total.
HC2 sedan 2015 uppgraderat till HC3 2021-02-20
100 + enheter
100 + enheter
-
- Medlem
- 8
Har också en Fibaro dörrsensor som började larma för dåligt batteri för några veckor sedan och som då slutade fungera och har inte kommit igång igen trots jag testat med två olika fabrikat av nya batterier så frågan är om det är något lurt med senaste versionen av programvaran?steffo wrote:Har haft samma problem i ett par månader.
Gäller dock bara Fibaros dörrsensorer, hor ser det ut för Er övriga, vad har ni för fabrikat som strular?
Nästa steg är att testa ominstallera den men det tar emot då det är meckigt att hitta/ändra alla scener där den ingår då den får nytt id.
För det finns väl fortfarande ingen funktion där man enkelt kan ersätta en enhet med en ny?
Jag tror nog att det kan ha med programvaran att göra, tror jag fick problemen efter en uppdatering sen höst 2017.Earplugged wrote:Har också en Fibaro dörrsensor som började larma för dåligt batteri för några veckor sedan och som då slutade fungera och har inte kommit igång igen trots jag testat med två olika fabrikat av nya batterier så frågan är om det är något lurt med senaste versionen av programvaran?steffo wrote:Har haft samma problem i ett par månader.
Gäller dock bara Fibaros dörrsensorer, hor ser det ut för Er övriga, vad har ni för fabrikat som strular?
Nästa steg är att testa ominstallera den men det tar emot då det är meckigt att hitta/ändra alla scener där den ingår då den får nytt id.
För det finns väl fortfarande ingen funktion där man enkelt kan ersätta en enhet med en ny?
Har hållt tummarna för att det skulle lösa sig med kommande uppdateringar, men det har det ju inte gjort.
Det konstiga är att när man väcker den "döda" noden så funkar det ju som det skall några timmar, dessutom minns den ju allt, typ när den blev överträdd senast.
HC2 sedan 2015 uppgraderat till HC3 2021-02-20
100 + enheter
100 + enheter