Jo jag vet, Clas Ohlson och Kjell&Co har dessa "1/2AA" batterier - men varje gång jag tar ett sådant batteri som meddelar Fibaro dörrsensorn att batteriet är typ slut eller bara 30%.
Så VART skall jag köpa fulladdade 1/2AA batterier till mina Fibaro Dörrsensorer?
Fibaro dörrsensor - vart köpa nya batterier?
Jag brukar köpa mina Här
Dom blir alltid liga förvånade när jag kommer och vill ha ett. men dom plockar alltid fram ett ur gömmorna
Verkar inte vara så vanliga batterier.
Dom blir alltid liga förvånade när jag kommer och vill ha ett. men dom plockar alltid fram ett ur gömmorna
Verkar inte vara så vanliga batterier.
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
-
- Medlem
- 10
Ullared 25 kr funkar super till mina
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detta är udda:
Batteri från:
- Kjell&Co visar 0%
- Clas Ohlson visar 0%
- m.nu visaar 0%
Jag tror jag har något annat problem än batterispänningen så att säga, blir nog till att exkludera/inkludera noderna igen (suck - om ZWave ändå vore lite mera stabilt).
Batteri från:
- Kjell&Co visar 0%
- Clas Ohlson visar 0%
- m.nu visaar 0%
Jag tror jag har något annat problem än batterispänningen så att säga, blir nog till att exkludera/inkludera noderna igen (suck - om ZWave ändå vore lite mera stabilt).
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer
Tänk bara på att dörren/fönstret behöver vara öppet vid byte av batteri i Dörrsensor/Fönster V1. Jag har brickat ett par av mina :/
2 x Vera Plus och en Vera Edge med (Hue, Fibaro, Qubino, Nexa, Sonos, Telldus, Sensitive, Goggle Home, Twinkly m.m.) och lite Arduino ...
-
- Ny medlem
- 10
Förutom att ha dörren öppen under bytet får man inte vara för snabb att sätta i det nya batteriet. Då kontrolleras inte laddningen och batterinivån visas fel. Jag råkade ut för det igår. Idag plockade jag ur batteriet (med dörren öppen hela tiden) och väntade ca. 30s. Satte tillbaka samma batteri och nu visas batterinivån rätt.
Jag har just köpt 20 batterier från www.tme.eu. Något dyr frakt men köper man många så lönar det sig. Allt jag har fått hem har varit fulladdat, lite jobbigt med leverans via UPS bara. Bor man i hus så kan man registrera sig hos UPS och auktorisera lämning på något lämpligt ställe, då behöver man inte vara hemma en hel dag.