På running instance står det ingenting ibland, inte ens 0.
Då får man gå in i scenen o ändra något, spara, sen ändra tillbaka.
Då står det running instance 1.
Så då e scenen aktiv igen.
Nån vecka... sen samma sak igen
Varför då ???
Scener dör
- RH_Dreambox
- Z-Wave Kung
- 9
Scener som för tillfället inte har "något att göra" är som du säger "blanka" utan någon statusinformation.På running instance står det ingenting ibland, inte ens 0.
Det kan ju vara så att din scen har avslutat sitt jobb, och har den ingen trigger i koden så förblir den avstängd tills nästa gång du manuellt startar den.
När jag kollar mina HC2 just nu så har jag totalt 12 aktiva scener och 26 helt inaktiva, dvs de visar ingen status alls förrän de triggas igång av någon annan scen, enhet eller variabel.
Det kan ju också vara så att koden är felskriven och stannar på grund av det.
Eller så kan det vara medvetet inlagt i koden som tex. Jompa's WU Weather som stannar för mig då och då därför att han har lagt in en kodsnutt som avbryter körningen då ett fel uppstår (då väderdata inte kan hämtas).
Men utan att ha sett din kod blir det bara gissningar.
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Använder bara en magnetkontakt.
Den är larmad ibland.
Men belysningen har aldrig släckts bär jag suttit o brutit kontakten i magnetkontakten.
Jag bockar i så får jag se om d hjälpte.
Den är larmad ibland.
Men belysningen har aldrig släckts bär jag suttit o brutit kontakten i magnetkontakten.
Jag bockar i så får jag se om d hjälpte.
Homecenter 2
Kameror, värme, larm och belysning från olika leverantörer
Kameror, värme, larm och belysning från olika leverantörer