Återkalla / Radera ett pushmeddelande?

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
Earplugged
Medlem
8

Finns det något sätt att radera eller släcka ett pushmeddelande automatiskt när det väl skickats till en Androidtelefon?
Skulle vilja att tex meddelandet om att det finns tvätt att hänga upp försvinner när någon i familjen hängt upp den, går givetvis skicka ett nytt push att tvätten är upphängd men det blir snabbt en massa onödiga push i omlopp.
RH_Dreambox
Z-Wave Kung
9

När man får ett push-meddelande så tittar man ju efter vad det handlar om. När man sedan bekräftar det (trycker på det) så försvinner det ju. Räcker inte det?
För du öppnar väl ändå push-meddelandet för att se efter om det är tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin som är klar?
Min gamla ombyggda HC2 har fått ett nytt liv och min HC3 är nu nedkopplad.
HC2 med Home Assistant har blivit en riktig Game Changer och nu har jag hemautomatik på riktigt.
https://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?t=7087
Earplugged
Medlem
8

RH_Dreambox wrote:När man får ett push-meddelande så tittar man ju efter vad det handlar om. När man sedan bekräftar det (trycker på det) så försvinner det ju. Räcker inte det?
För du öppnar väl ändå push-meddelandet för att se efter om det är tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin som är klar?
Problemet är ju extremt litet och är väl mest nyfiken om det går att radera push, i fallet med tvättmaskinen så går meddelandet ut för att vi inte skall glömma tömma maskinen som inte står i huset, får jag meddelandet när jag tex är på jobbet så vågar jag inte ta bort det för då glömmer jag ju tvätten likt förbenat när jag kommer hem men i många fall har jag sparat meddelandet i onödan för att sambon redan hängt upp den.
En variant kan ju vara att skicka ut nya push som påminnelser varje timme som tvätten fortfarande är oupphänd så man kan radera varje gång meddelandet dyker upp och man inte är hemma och få en ny chans när man kommer hem.
Post Reply