Rörelsesensor

Post Reply
christwi
Ny medlem
10

Jag har ett antal rörelsesensor som genererar mail om det sker någon rörelse i områdena. Men det resulterar i mängder med mail. Är det möjligt i HC Lite att lägga in en fördröjning i scenen?
Dvs om den detekterar en rörelse, skicka mail, sen ignorera alla rörelser tills det gått x minuter/sekunder.

Tar gärna emot tips på var jag kan lära mig mer om att bygga scener i HC Lite, förstår att det har sina begränsningar jmf med HC2, men att lägga in fördröjningar borde vara basic....
alexndr
Medlem
8

christwi wrote:Jag har ett antal rörelsesensor som genererar mail om det sker någon rörelse i områdena. Men det resulterar i mängder med mail. Är det möjligt i HC Lite att lägga in en fördröjning i scenen?
Dvs om den detekterar en rörelse, skicka mail, sen ignorera alla rörelser tills det gått x minuter/sekunder.

Tar gärna emot tips på var jag kan lära mig mer om att bygga scener i HC Lite, förstår att det har sina begränsningar jmf med HC2, men att lägga in fördröjningar borde vara basic....
Jag försökte bygga något liknande med block- scener i min HC2 men fick aldrig till det med just fördröjnings- biten. Fick gå över till LUA för att få till det. Med det inte sagt att det inte går ..
ChristofferG
Ny medlem
8

Testa att ställa upp tiden i parameter 6 under inställningarna och se om det hjälper.
christwi
Ny medlem
10

Jag har nu justerat parameter 6 och skall testa.
Men en annan fråga, jag har även justerat parameter 66 för att få rätt temperatur i ögonhöjd och inte vad som är i taket där sensorn sitter.
Min fråga: Går det bara att ändra en parameter genom att med musen dra "slider" fram och tillbaka? Det blir väldigt oexakt!
Jag har försökt skriva in värdet jag vill ha i det numeriska fältet men det tar den inte.
Post Reply