Vera Plus Controller

Post Reply
Pebert
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 29 Jun 2016, 09:13
7

Hej

försöker förstå hur det här fungerar, men lyckas inte

Har köpt en Vera Plus controller tillsammans med några Fibaro Relän 2x1,5kW och Fibaro Dimmers

har lyckats att lägga till dem i controllern, men när jag lägger till en dimmer så ploppar det upp 3 enheter i controller, en heter "Taklampa" precis som jag döpt den till, en heter "_Dimmable Light" och den sista heter "_Dimmable Light 1" När dimmern är på så är det para "Taklampa'' som indikerar att den är på, vad är de andra båda grejerna för något?

När jag sedan lägger till ett Relä, så dyker det även här upp tre enheter, en som heter t.ex. "fönster" (som jag döpt den till), en som heter "_Appliance Module" och en som heter "_Appliance Module 1" Här har jag lyckats att förstå att det är "_Appliance Module" resp "_Appliance Module 1" som är de båda reläerna som jag använder för att styra utgångarna. Och här styr "S1" "Q1" och "S2" "Q2". däremot inte på impuls som dimmern utan bara medans ingången är satt till hög. Hur gör jag för att konfigurera detta? Och hur gör jag för att använda den andra ingången på dimmern till att styra andra saker?

Tanken är att Z-Wave controllern skall prata med med centrala RTI-system.
Post Reply