Har en Biltema rörelsevakt som tänder belysning men vill nu dela kopplingen så en Fibaro brytare FGS-222 kopplas till rörelsevakten och brytaren sätts i ON vid rörelse;
Till belysningen ansluts en Fibaro dimmer FGD-212 som tänder belysningen när FGS-222 sätts i ON av rörelsevakten.
Vet inte riktigt hur jag ansluter FGS-222 till rörelsevakten och vore mycket tacksam om någon skulle vilja visa med hjälp av nedanstående bilder.
Fibaror brytare FGS-222 till rörelsevakt
I pucken kopplar du:
L och N
L till IN
Svart från rörelse till S1
Brun som går till armturen kopplar du in på Q1
Sen måste du ställa in i pucken att den ska vara bistabil (inte push som man vanligt använder)
L och N
L till IN
Svart från rörelse till S1
Brun som går till armturen kopplar du in på Q1
Sen måste du ställa in i pucken att den ska vara bistabil (inte push som man vanligt använder)
ja så tänker jag mig det. borde funka.
ok, surt. Dra över en bild om du vill jag ska försöka guida dig rätt.
På IN ska du koppla in L (brun i ditt fall)
Och på Q1 ska du koppla till lampan som ska tändas (vilken kabel det är får du följa)
Och på Q1 ska du koppla till lampan som ska tändas (vilken kabel det är får du följa)
Tack Henrik, men grejen är att den inte ska tända någon lampa.
Vill bara att när rörelsevakten känner rörelse så sätts brytaren i ON, annars ska den vara OFF.
Har sedan en dimmerpuck som styr lampans ljusstyrka beroende på om brytaren är ON eller OFF.
Vill bara att när rörelsevakten känner rörelse så sätts brytaren i ON, annars ska den vara OFF.
Har sedan en dimmerpuck som styr lampans ljusstyrka beroende på om brytaren är ON eller OFF.
Jaha ok, då är den rätt kopplad.
Får inte detta att fungera riktigt.
Fibaro-brytaren verkar inte få signal från rörelsevakten.
Jag kan styra Fibaro-brytaren manuellt från HC2 och appen och rörelsevakten slår till vid rörelse men som sagt ingen reaktion hos brytaren då och inget i händelseloggen.
Tacksam för förlag på ev. åtgärd.
Fibaro-brytaren verkar inte få signal från rörelsevakten.
Jag kan styra Fibaro-brytaren manuellt från HC2 och appen och rörelsevakten slår till vid rörelse men som sagt ingen reaktion hos brytaren då och inget i händelseloggen.
Tacksam för förlag på ev. åtgärd.
och du har ställt in att pucken ska vara Bistabil och inte monostabil som är vanligt med återfjädrande knapp.
skönt det löste sig. Hoppas den gör det du vill nu =).