Mja det är en bra fråga faktiskt - vet inte om jag har något bra svar. Jag försökte motivera det med att jag fick ytteligare en 5 GHz radio del (alltså AC3200 har tre trådlösa accesspunkter i sig, eller SIDs då, en 2.4GHz och två 5GHz). Jag har den ena 5GHz till media streaming...
Det sagt, jag tittar just nu på Asus RT-AC88 - dvs den med 8 fysiska ethernet portar och ytterligare en ny variant på radiochip (alla varianter av Asus routers verkar ha olika radio delar - jag fick skriva om delar av scriptet för att få det att fungera på min AC3200). Just flera fysiska portar är något jag önskat mig i några år....
Så vem vet, någon dag byter jag säkert itll AC88 istället - suck
Om bara Fibaro kunde fixa fram en HC3 eller något liknande med Z-Wave Plus controller så man kan byta exakt allt Z-Wave baserat till just Z-Wave plus och ja tekniknörden i mig vill ha mera ja. Dessvärre kommer HC3 vara befattad med oändligt många buggar så den kommer inte vara användbar på något år (se bara på de 62 BETA versioner av FW4 man släppt - och fortfarande är det inte en helt fungerade programvara).