Hej!
Jag har installerat några Fibaro puckar och upptäckt att det blir ganska trångt i dosan. Detta eftersom det i princip alltid måste till några Wago-kopplingar också (jag vill inte dra flera ledare till samma hål i Fibaro-pucken till exempel).
Frågan som lyder är alltså, kan man skada Fibaro-pucken om den ligger i kläm? Hur mycket luft behövs egentligen för kylningen? Har några av er haft problem med ovanstående frågeställningar?
I övrigt tycker jag det funkar kanon med Fibaros produkter. Snygga och enkla att använda överlag
/Thomas
Installation av Fibaro puckar
Då är ändå Fibaros-puckar förhållandevis småthompalompa wrote:Hej!
Jag har installerat några Fibaro puckar och upptäckt att det blir ganska trångt i dosan. Detta eftersom det i princip alltid måste till några Wago-kopplingar också (jag vill inte dra flera ledare till samma hål i Fibaro-pucken till exempel).
Frågan som lyder är alltså, kan man skada Fibaro-pucken om den ligger i kläm? Hur mycket luft behövs egentligen för kylningen? Har några av er haft problem med ovanstående frågeställningar?
I övrigt tycker jag det funkar kanon med Fibaros produkter. Snygga och enkla att använda överlag
/Thomas
Om den ligger ordentligt i kläm kan den säkert ta skada då jag märkt att skydds "kåpan" är rätt mjuk så det går säkert klämma nån komponent i den, men har själv aldrig lyckats förstöra någon på det viset.
Kylningen är nog viktigare än att de hamnar i kläm, men å andra sidan hur mycket luft cirkulerar bakom en strömbrytare i en dosa?
Vi har 2 puckar i samma dosa på firman, dimrar dessutom och där blir de rätt varmt men än så länge håller dom och fungerar prickfritt! Naturligtvis skall detta undvikas så länge som möjligt, aldrig bra med 2 värmekälla i trånga utrymmen
Elinstallatör på Elkedjan Krokoms El AB
Tillhandahåller och monterar Z-wave produkter, främst Fibaro.
Tillhandahåller och monterar Z-wave produkter, främst Fibaro.