Kanske inte hör hemma här.. Då får ni ta bort det...
Long story short...
Men jag håller på att konvertera huset till vattenburet system, och har därmed även börjat köra danfoss Z-wave termostater på elementen. Detta verkar ju fungera =)
Nu till det konstiga....
Allt eftersom jag kopplar ur EL elementen, så stänger jag av proppar i proppskåpet märkt "EL-värme kök" osv.
Men nu när jag börjat stänga av proppar.. så borde det enda vara att elementen slutar.. (ja okey om något annat är på kopplat då borde det med stängas av)
Dock... Nu när jag brutit 2 proppar så dör strömmen mycket riktigt till elementeten, dock börjar halva huset spöka något grymmt.
Typ som om det kommer ström i någon/några sekunder, sen är det av i 1min-2min o sen kommer det en pik igen, sen är det av igen osv.
TVn startade upp typ 1 gång varrannan minut.. o hälften av mina sonos blev bortkopplade.. (märkte sen att de får ström, står o söker en stund, för att sedan vara utan ström.)
När jag sedan slog på EL-värme propparna igen, så är allt tillbaks igen..
Jag fattar inte riktigt vad som händer, vet att jag hade ett konstigt fel när en fas dog (1propp) på spisen som var 3fas.. Då spelade den ett riktigt skådespel. bytte plattor o hade sig.)
Men detta kan väl inte vara ett sådant fel, det är väl bara en fas ut till kontakterna, o antingen är den på eller så är den av, inte svajande???
Någon som vågar chansa på vad det är...
Mvh En som ville stänga av sina proppar... för att slutligen koppla ur dem... Men inte fick..