Motion Sensor - Fibaro

Post Reply
petthu
Ny medlem
9

Vilken parameter på Motion Sensor - Fibaro kan man stänga av så att den inte blinkar eller tänder sig vid rörelse. Jag har den i anslutning till ett sovrum och då blir man störd av den.
Marcusc
Medlem
9

Hej!
Ska funka om du sätter parameter 80 till 0.
Snakepit
Ny medlem
9

Hej

På parameter 80 finns bara färger att väljas bland, ingen 0:a.
Jag söker också efter funktionen att stänga av blink vid rörelse

Hmm, kollade nu och det är förmodligen först alternativet, signaling disabled.
Fast när jag väljer det och sparar så står det endast i blå text, Lasst selected value men den är inte makerad.
Testade att ända andra parametrar och spara men ingenting funkar att ändra, tex parameter 86 o 87 ändrade jag men de sparas inte till de nya parametrarna jag ställt in, utan istället står det Last Set Value på det som jag ändrat till men den nya parametern är inte ibockad

Någon som vet vad jag gör för fel?
SirMaggot
Medlem
11

Prova att först väcka din motion sensor, sen sätter du parameter 80 till
"Signaling disabled". Spara, vänta ett tag, väck sedan din sensor 2 ggr till.
Nex
Proffsmedlem
11

Precis, du missar att din motionsensor måste vakna för att ta emot nya ändringar. Det gäller de flesta enheter :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Snakepit
Ny medlem
9

asså, jag förstår inte riktigt. Är alldeles ny på detta.
Med väcka menar ni att den registrerar rörelse och sen klickar jag i "signaling disabled", sparar.
Sen gör jag så att den reggar rörelse 2 ggr till?
SirMaggot
Medlem
11

Öppna sensorn och klicka 3 ggr på knappen inuti.
Rasmussen
Medlem
9

Jag höll också på att bli vansinnig, tills någon påpekade att man måste trycka 3 ggr på knappeländet för att den ska köpa ändringarna. (jättelogiskt.....)

//a
cortez
Ny medlem
9

Min vaknar default var 5e timme och då sätts ändringarna? Du kan ju sänka det värdet men den drar lite mer ström då. Vill du få in ändringarna direkt så väcker du den med 3 klick.

Min sensor har fungerat klockrent. Vill köpa fler.
Nex
Proffsmedlem
11

Om man missat det här med uppvakningsintervall så blir det väldigt svårt att förstå och hantera sina enheter, gäller i stort sett alla batteridrivna enheter. Det är oftast det som står överst i parameterlistan och anger det tidsintervall som enheten vaknar upp och kommunicerar direkt med din huvudenhet. Det är endast då som ex din HC2 kan skicka de nya inställningar som du gjort. Uppvakningsintervallet varierar från enhet till enhet, ex motionsensor 18000 sekunder som default. Gör man ändringar och inte orkar vänta eller vill se att inställningar går in direkt så behöver man alltså väcka enheten, ex genom att trycka 3ggr på en motion sensor. Det är ju faktiskt precis det ni gör när ni inkluderar enheten i ert nätverk... Hade enheten varit direktkopplad mot HC2 hade man inte kunnat ha batteridrivna enheter, det skulle helt enkelt dra för mycket energi från batteriet.
Post Reply