Motion Sensor - Fibaro
Hej
På parameter 80 finns bara färger att väljas bland, ingen 0:a.
Jag söker också efter funktionen att stänga av blink vid rörelse
Hmm, kollade nu och det är förmodligen först alternativet, signaling disabled.
Fast när jag väljer det och sparar så står det endast i blå text, Lasst selected value men den är inte makerad.
Testade att ända andra parametrar och spara men ingenting funkar att ändra, tex parameter 86 o 87 ändrade jag men de sparas inte till de nya parametrarna jag ställt in, utan istället står det Last Set Value på det som jag ändrat till men den nya parametern är inte ibockad
Någon som vet vad jag gör för fel?
På parameter 80 finns bara färger att väljas bland, ingen 0:a.
Jag söker också efter funktionen att stänga av blink vid rörelse
Hmm, kollade nu och det är förmodligen först alternativet, signaling disabled.
Fast när jag väljer det och sparar så står det endast i blå text, Lasst selected value men den är inte makerad.
Testade att ända andra parametrar och spara men ingenting funkar att ändra, tex parameter 86 o 87 ändrade jag men de sparas inte till de nya parametrarna jag ställt in, utan istället står det Last Set Value på det som jag ändrat till men den nya parametern är inte ibockad
Någon som vet vad jag gör för fel?
Om man missat det här med uppvakningsintervall så blir det väldigt svårt att förstå och hantera sina enheter, gäller i stort sett alla batteridrivna enheter. Det är oftast det som står överst i parameterlistan och anger det tidsintervall som enheten vaknar upp och kommunicerar direkt med din huvudenhet. Det är endast då som ex din HC2 kan skicka de nya inställningar som du gjort. Uppvakningsintervallet varierar från enhet till enhet, ex motionsensor 18000 sekunder som default. Gör man ändringar och inte orkar vänta eller vill se att inställningar går in direkt så behöver man alltså väcka enheten, ex genom att trycka 3ggr på en motion sensor. Det är ju faktiskt precis det ni gör när ni inkluderar enheten i ert nätverk... Hade enheten varit direktkopplad mot HC2 hade man inte kunnat ha batteridrivna enheter, det skulle helt enkelt dra för mycket energi från batteriet.