Z-Wave.me väggswitch

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Jag har en Z-Wave.me "väggswitch", dubbel, som indikrerar lg batterinivå, så jag har bytt batteri 4 ggr nu - men alla markerar låg batterinivå. Så då tog jag ett av dessa batterier och monterade i min andra Z-Wave.me brytare. Fungerar perfekt, men den ena (första) vill verkligen inte erkänna att den fått ett nytt batteri - någon som har någon liknande erfarenhet?
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
sonnyboy
Proffsmedlem
11

Jag hade samma problem med en brandvarnare förut, men efter många lägg till och ts bort så vart det rätt.
Fibaro HomeCenter 2
Fw 4.600
BeyondMeasure 1.10
EventRunner
Marcusc
Medlem
9

Jag har exakt samma problem med en av mina Z-Wave.me dubbel. Har för närvarande gett upp efter otaliga försök att få den att rapportera in rätt batterivärde.
Ispep
Ny medlem
9

Vad har ni för kontroller ?

Kör själv en Vera Lite och har sådana brytare. Hade problem med förra firmwaren att LUUP motorn helt dog :/ och innan det så drog dom rätt bra med batteri så vida jag inte ställde ner att dom återrapporterar mer sällan.

I firmwaren som kom igår till Veran så fick jag den att fungera bra igen :)

Rapporterar batterivärdet ok.

så de kanske skulle fungera att ställa ner wakeup tiden på dom för er med?
Allt går att automatisera och förbättra!
http://www.automatiserar.se
Bamsefar
Z-Wave Kung
10

Jag kör Fibaro HC2...
Kör Home Assistant efter totalt nederlag för HomeSeer :twisted: :twisted: :mrgreen:
Robert
Medlem
11

För mig har det hjälpt att väcka den ett 10-20 tal gånger och sen låta den vara. Efter några dar så hoppade den till rätta av sig själv.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Post Reply