Inkoppling av Qubino

Vet du inte hur du ska koppla in dina produkter? Här hjälper vi dig med elspecifika frågor och diskuterar lösningar kring el.
Post Reply
Derbyboy
Ny medlem
9

Jag har två stycken Qubino-enheter som jag ska koppla in under Påsken (en dimmer och ett relä 2x0,92Kw).

Dimmern ska jag använda med en Renova kronbrytare med två knappar. En knapp ska styra lampan och den andra knappen vill jag använda som en virtuell knapp , dvs den styr ingen lampa utan skickar bara signal till min controller (Z-stick).

Hittade en bra bild på Waifai.se som visar hur det ska kopplas med bara en knapp. Jag har ritat till dragningen för att kunna använda två knappar. Stämmer min planerade dragning?
dimmer2.png
dimmer2.png (1.72 MiB) Viewed 5469 times
Reläet ska styra två lampor i badrummet. Här behövs alltså två tändtrådar ut. Jag använder även här en Renova kronbrytare. Stämmer min planerade dragning?
relay.png
relay.png (918.49 KiB) Viewed 5469 times
Henrikel
Proffsmedlem
10

Det stämmer bra som du ritat.
Installations Elektriker
https://www.facebook.com/ramnasael
Installerar och säljer Z-wave lösningar
Derbyboy
Ny medlem
9

Får tyvärr inte I2 att fungera.

Jag vill att I2 som jag kopplat till en fysisk knapp ska skicka signal till min Controller (incontrol). Den e dock helt död.
jaebes
Ny medlem
9

Hej!

Är lite nyfiken. Vad är det du vill att signalen som skickas till din enhet ska göra? Kan den signalen användas för att tända/släcka en annan enhet?
Post Reply