Hej
Jag har med vanliga scener fått ihop en motorvärmarstyrning med min HC Lite, tempgivare samt ett insticksuttag
Det går att läsa om det här:
http://www.zwaveforum.se/viewtopic.php?f=15&t=5221
Vissa dagar fungerar denna styrning klockrent, andra dagar får uttaget för sig att hoppa igång 02,30 eller ännu tidigare (ska tidigast hoppa igång kl 03.00, vid 14 minusgrader....)
På kvällen får den i regel alltid för sig att hoppa igång någon gång mellan 17.00 och 18.30, beroende på när uttaget har startat på morgonen va det verkar.
För att få bukt med detta så la jag till en extra variabel som ska spärra så uttaget inte går ingång i tid och otid:
...men lik förbaskat så startade uttaget 02,34 inatt. Har någon av er varit med om att något stör signalen till insticksenheter så att dessa går igång helt utan någon logisk förklaring? Tack på förhand!
Problem med styrning insticksuttag
-
- Medlem
- 9
Hej
Har HeatExtremeCold som en trigger? Isåfall tror jag det kommer att kör hela Scenen oavsett vad du satt för tid. Jag hade ett liknade problem när min lampor i sovrum tändes för tidigt. Prova att bara bocka ur HeatExtremeCold som trigger.
Har HeatExtremeCold som en trigger? Isåfall tror jag det kommer att kör hela Scenen oavsett vad du satt för tid. Jag hade ett liknade problem när min lampor i sovrum tändes för tidigt. Prova att bara bocka ur HeatExtremeCold som trigger.
-
- Ny medlem
- 9
Tack Svartbacken, det gjorde susen! Höll på att ge upp denna styrning och stoppa i en vanlig "bonnatimer" i uttaget istället. Bockade ur rutan "trigger variables" och nu verkar allt fungera perfekt
Vad har man för nytta av "trigger variables"-funktionen? Man programmerar ju hur eller hur villkoren för funktionen i scenerna?
Och vad har man för nytta av rutan "Start when home center 2 starts"?
Vad har man för nytta av "trigger variables"-funktionen? Man programmerar ju hur eller hur villkoren för funktionen i scenerna?
Och vad har man för nytta av rutan "Start when home center 2 starts"?
-
- Medlem
- 9
Om du har en variabel med tex dag/natt så triggas schema som har den som trigger om variabeln ändras.
Starta med HC2, om du inte har den så tror jag bara att scenen kan köras manuellt eller triggas via LUA script.
Inte helt säker men tror det är så. Jag är fortfarande grön på detta med [WINKING FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Starta med HC2, om du inte har den så tror jag bara att scenen kan köras manuellt eller triggas via LUA script.
Inte helt säker men tror det är så. Jag är fortfarande grön på detta med [WINKING FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk