Qubino switch

Vet du inte hur du ska koppla in dina produkter? Här hjälper vi dig med elspecifika frågor och diskuterar lösningar kring el.
Post Reply
janos
Medlem
9

Hej!
Har kopplat in en qubino switch. Går att styra den via app och dator. Har även fjädrar ute på brytaren. Men när man ska tända den via brytaren så tänds lampan bara medans man håller knappen intryckt. När knappen fjädrar tillbaks så släcks lampan. Är det en parametaer som ska ändras? Och i så fall vilken?
MVH Janos
Systemfel
Medlem
9

får ändra parameter i qubino du får gå in i avancerade inställningar du får där ändra till monostabil tror jag det ska vara...
finns en bipacksedel läs den där står parametrarna 1 eller 0 ska det vara
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
janos
Medlem
9

Under avancerat och sen lägg till parametrar? Var ser man aktuella parametrar? Ser inga!
Marcusc
Medlem
9

Vilken kontroller har du?
janos
Medlem
9

Hej! Det är en Hc2 4.035.
SirMaggot
Medlem
11

Är det inte fjädern som sitter fel?
janos
Medlem
9

Har provat att flytta den, men det hjälpte inte.
forumadmin
Site Admin
12

Längst ner under fliken "Avancerat" kan du klicka på "Lägg till parameter".

"Configuration parameters Parameter no. 1 – Input 1 switch type
Available configuration parameters (data type is 1 Byte DEC):
 default value 1
 0 mono-stable switch type (push button)
 1 bi-stable switch type
"
janos
Medlem
9

Namnlös.png
Namnlös.png (11.41 KiB) Viewed 10757 times
Är det så här du menar? En 1 i number och 0 i önskat värde? Det är en dubbel switch så jag skrev en 2 i nummer och o i önskat värde under med.
Kan inte se att det händer något när man sparar. Går man ut från sidan och in igen så är det inte kvar och switchen fungerar inte då heller. Den ena utgången är kopplad till en taklampa inne och den fungerar som den ska. Den andra kontakten är kopplad till en ytterlampa och den fungerar inte redigt. Man kan tända den men när man ska släcka den så tänds den automatiskt direkt igen. Vad har jag gjort för fel?
janos
Medlem
9

Hej!
Har provat att skifta kablarna på switchen Q1 till Q2 och även I1 till I2 men det är alltid ytterlampan som strular, dvs den tänds ibland automatiskt själv. Tyder på ev krypströmmar eller mindre överslag på ytterlampan. Är Qubinon så pass känslig?
Eller är min teori fel?
janos
Medlem
9

Ok så här har det löst sig!
Parameter 1 och 2 sattes till 0.
Problemet med att utelampan tändes själv så fort jag släckte löste sig med att jag bytte ut lågenergilampan mot en ny.
Troligtvis någon inre strömläcka av något slag.
Vill även tacka er som hjälpt till här!!!
MVH Janos
Post Reply