Hur gör man för att slippa dubbel klicka för att tända resp. släcka
använder knapp med fjäder och har ställt in monostabil brytare.
Insatsbrytare 2X1,5kW - Fibaro FGS222
Inte heller riktigt med på vad du menar. Om lampan är släckt och du dubbelklickar så kommer den tändas till 100% men du behöver inte dubbelklicka. Trycker du en gång så tänds lampan till senast använda värde dvs va lampan på 100% så blir det 100%. Du kan givetvis ändra dessa parametrar men om du inte gjort något speciellt så är det bara att trycka en gång varje gång du vill tända eller släcka...
Jag menar att jag måste dubbel klicka för att tända resp. släcka
1 klick händer ingen ting 2 klick lampan tänds 1 klick händer ingen ting 2 klick lampan släcks
(Nex) Brytaren har ingen dimmer funktion så det är allt eller inget
1 klick händer ingen ting 2 klick lampan tänds 1 klick händer ingen ting 2 klick lampan släcks
Fibaro fantastic
Aktuell HC2 Version: 4.520
Sorry, va insnöad på dimmers för tillfället Hoppas du löser det med lite parameterpill!zorro wrote:Jag menar att jag måste dubbel klicka för att tända resp. släcka
Japp har den nya pucken står att det är samma firmware som på den gamla
om brytaren sitter uppochner eller inte borde väl inte spela så stor roll
Inkopplad enl. följande L till in på brytare >1 och >2 ut från brytare 1>S1 2>S2 på pucken
om brytaren sitter uppochner eller inte borde väl inte spela så stor roll
Inkopplad enl. följande L till in på brytare >1 och >2 ut från brytare 1>S1 2>S2 på pucken
Fibaro fantastic
du har inte satt fjädern så brytaren alltid är i slutet läge?
jo då kontakten i strömbrytaren är sluten testade och koppla in en lampa direkt på brytare utan pucken i mellan
och det verkar som själva kontakten gör ett "juck" lampan lyser när man inte rör knappen när man sedan trycker på knappen så slocknar lampan en halv sekund för att sedan tändas igen fast jag håller ner knappen.
Provade med en annan tryckknapp och då funkade det.
Blir till att investera i en ny Eljo brytare (bara utgifter hela tiden)
Tack alla för supporten....
och det verkar som själva kontakten gör ett "juck" lampan lyser när man inte rör knappen när man sedan trycker på knappen så slocknar lampan en halv sekund för att sedan tändas igen fast jag håller ner knappen.
Provade med en annan tryckknapp och då funkade det.
Blir till att investera i en ny Eljo brytare (bara utgifter hela tiden)
Tack alla för supporten....
Fibaro fantastic