Hej!
Ny på forumet och ny med Fibaro. behöver hjälp!
jag skulle vilja skapa en scen där jag tänder belysningen i min Carport kl.05.00 varje dag, låter det lysa till 15min efter soluppgång.
Sätter på belysningen vid solnedgång och låter det lysa till 23.00.
Hur gör jag detta på ett bra sätt? Såg nått tidigare om variablar men förstod inte riktigt.
Tack!
Utebelysningen
Hejsan och välkommen till forumet
du skulle kunna köra så här i 2 block scener. Vill du ha det i en scen så blir det via LUA programmering.
Tänd klockan kl 5:00 och vid solnedgång Släck 15min efter soluppgång och kl 23:00
du skulle kunna köra så här i 2 block scener. Vill du ha det i en scen så blir det via LUA programmering.
Tänd klockan kl 5:00 och vid solnedgång Släck 15min efter soluppgång och kl 23:00
Hej! Jag är också ny med fibaro. Jag skulle vilja tända fönstersmygar 30min innan solnedgång men det finns bara alternativet att tända vid solnedgång eller efter solnedgång. Tvärt om när det gäller att släcka vid soluppgång. Hur ska jag göra? Undrar även vad parenteserna på sista raden gör för något och hur man får dit dem? Hoppas att någon kan hjälpa mig. Min scen ser ut som nedan när jag försökt göra som ovan.
- Attachments
-
- Fibaro fönstersmyg.jpg (56.1 KiB) Viewed 23988 times
Last edited by adis on 23 Nov 2014, 14:25, edited 1 time in total.
Du behöver inte peta på tiden där alls, utan sätt bara sunset... Tiden som står där är bara en miss i Fibaro utan skall inte påverka om du valt sunset/sunrise...rogerd wrote:När jag gör ovan på min HCL så skall jag sätta en tid efter både AT sunset och AT sunrise. Vad är det för tid om den frågar efter ?
Tack Nex!
Så här ser mina scener ut för HCL men inget verkar fungera, de släcker resp tänder första gången som jag kör run men sedan händer inget vid tiderna eller solen går upp eller ned.
Så här ser mina scener ut för HCL men inget verkar fungera, de släcker resp tänder första gången som jag kör run men sedan händer inget vid tiderna eller solen går upp eller ned.
- Attachments
-
- On.PNG (48.47 KiB) Viewed 23854 times
-
- off.PNG (48.52 KiB) Viewed 23854 times
Hmm det låter som du glömt aktivera scenen, för du behöver inte trycka på "Run" annars... Kolla så du klickat i "aktiv sven" och "starta när HC2 startar"... Och glöm inte spararogerd wrote:Tack Nex!
-
- Ny medlem
- 10
Det har hänt ett par gånger att någon scen inte kickat igång när jag precis skapat dem. Då har det hjälp med en omstart.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
http://www.mitttstaffanstorp.se
1 Fibaro HC2 v4.053
5 Fibaro Dimmer
4 Fibaro Wallplug
5 Fibaro Door/Window Sensor
2 Fibaro Smoke detector
1 Fibaro Motion Sensor
5 Duwi Switch IP44
3 Aeon Labs Multisensor
1 Greenwave 6 port PowerNode Switch